مدیرکل هواشناسی استان ایلام؛
مدیرکل هواشناسی استان ایلام ازادامه ی بارش نزولات جوی برف و باران در مناطق مختلف این استان با شدت و ضعف همچنان تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده خبرداد.
کد خبر: ۳۶۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 27 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛یوسف شیخ الملوکی اظهار کرد: این بارش ها در ارتفاعات مناطق شمالی استان و همچنین شهرهای ایلام و ارکواز به شکل برف و در دیگر نقاط به صورت باران خود را نشان داده است.
 
وی افزود: طبق آخرین آمار ثبت شده از ریزش های جوی استان، شهرستان ایوان با 66 میلی متر بارش بیشترین حجم بارندگی را داشته و این ریزش ها در شهرهای سرابله 42، آبدانان 22، لومار 17، بدره 14، مهران هشت و دهلران یک میلی متر ثبت و گزارش شده است.
 
شیخ الملوکی تاکید کرد: در شهرستان ایلام نیز 42 میلی متر برف و باران باریده است که میزان برف سطح شهر 10 سانتیمتر است و در شهر ارکواز ملکشاهی هم 9 سانتیمتر بارش برف تا این لحظه ثبت شده و البته مقدار بارش برف در گردنه ها و ارتفاعات برف گیر بیشتر از برف مناطق شهری و همراه با مه گرفتگی است.
 
وی یادآور شد: این بارش ها همچنان ادامه دارد و از روز شنبه به تدریج استان با کاهش محسوس دما مواجه می شود که از روزهای یکشنبه و دوشنبه این کاهش دما بیشتر می شود به گونه ای که احتمال کاهش منفی 10 درجه هوای ایلام وجود دارد.
 
به گزارش تابناک ایلام، با وجود اینکه استان ایلام در سال زراعی جاری تا پایان دی ماه از بارش چشمگیر و محسوس نزولات جوی بی بهره بود و ماه های فصل پاییز و دی ماه را با خشکسالی و بدون بارش نزولات جوی سپری کرد اما اداره کل هواشناسی برای ماه های بهمن تا فروردین پیش بینی بارش های جوی مناسب و مطلوبی در استان کرده است.
 
از ابتدای بهمن ماه تاکنون ایلام برای دومین بار بارش برف زمستانی و دیگر نقاط نیز باران این رحمت الهی را تجربه کرده اند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار