رئیس پلیس راه:
رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام گفت: با وجود بارش برف و باران در بیشتر مناطق استان، تردد در همه جاده های ارتباطی بدون مشکل جریان دارد ولی رانندگان باید با احتیاط و رعایت سرعت مطمئن حرکت کنند.
کد خبر: ۳۶۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 27 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ محسن ناصری اظهار کرد: از شب گذشته بارش ها در بیشتر مسیرهای مواصلاتی این استان گزارش شده که در شهرهای شمالی بویژه حوزه استحفاضی شهرستان ایلام به شکل برف است.
 
وی افزود: مناطق کوهستانی بویژه در محدوده تونل آزادی، گردنه های قلندر و قلاجه و مسیر شباب به حمیل از حجم بارش برف بیشتری برخوردار است که باعث لغزندگی جاده و مه گرفتگی شده و دید رانندگان را کاهش داده است.
 
سرهنگ ناصری تاکید کرد: نیروهای پلیس راه با توجه به گزارش بارش برف اکنون در مناطق کوهستانی و گردنه ها مستقر شده و اجازه تردد به خودروهایی که فاقد زنجیر چرخ باشند، را نمی دهند.
 
رئیس پلیس راه ایلام یادآور شد: گزارش خاصی مبنی بر بروز حادثه رانندگی در اثر بارندگی ها در جاده های ارتباطی استان تاکنون دریافت نشده و تنها در محدوده روستای چهارمله یک دستگاه تریلر به دلیل قیچی کردن از مسیر اصلی منحرف شده و منجر به مسدود شدن جاده شد که عوامل پلیس راه و راهداری در حال باز کردن مسیر هستند و بزودی شاهد جریان پیدا کردن ترددها در این محدوده خواهیم بود.
 
وی اضافه کرد: با توحه به اینکه امروز جمعه است و ترددها به نسبت سایر ایام کمتر، بنابراین ترافیک در مسیرهای مواصلاتی استان ایلام نداریم ولی همچنان توصیه می کنیم رانندگان به هشدارهای ماموران پلیس راه توجه کنند.
سرهنگ ناصری با تاکید بر همراه داشتن پوشاک گرم و تغذیه کافی از رانندگان خواست قبل از حرکت از سلامت بخاری و برف پاک کن اطمینان حاصل کرده و باک خودرو را پر کنند و از هرگونه شتاب زدگی حین رانندگی در طول مسیر جدا خودداری کنند.
 
به گفته وی، بر اساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 70 درصد وسایل نقلیه زنجیر چرخ و دیگر وسایل و تجهیزات ایمنی سفر در زمستان را همراه دارند ولی تنها 15 درصد رانندگان این خودروها با روش صحیح بستن زنجیر چرخ آشنایی دارند در حالیکه رانندگان باید روش صحیح بستن زنجیر چرخ را فرا بگیرند.
 
وی سپس با اشاره به اجرای طرح زمستانه پلیس راه اضافه کرد: این طرح از 15 آذر آغاز و تا 20 اسفند ماه ادامه دارد و در چارچوب این برنامه 34 تیم ثابت و سیار در قالب 6 پاسگاه و یک قرارگاه پلیس ‌راه به ‌طور شبانه ‌روزی بر نحوه تردد خودروها در مسیرهای ارتباطی استان نظارت می کنند تا در سایه رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان شاهد کاهش بروز حوادث و تصادفات رانندگی باشیم.
 
سرهنگ ناصری خط قرمز پلیس در طرح زمستانه را سبقت و سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ اعلام کرد و گفت: مهمترین عوامل حادثه ساز در مسیرهای ارتباطی استان ایلام طی سال جاری انحراف به چپ و واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده که امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات شاهد کمترین حوادث رانندگی در فصل زمستان باشیم.
 
بارش برف از بامداد امروز در بیشتر مناطق استان ایلام آغاز شده و همچنان ادامه دارد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار