مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان گلستان با اجرای برنامه های فرهنگی و حضور در واحد های آتش نشانی شهرستان خود، یاد و خاطره شهیدان آتش نشان حادثه غم انگیز مجتمع پلاسکوی تهران را گرامی داشتند.
کد خبر: ۳۶۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 26 January 2017
مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان گلستان با اجرای برنامه های فرهنگی و حضور در واحد های آتش نشانی شهرستان خود، یاد و خاطره شهیدان آتش نشان حادثه غم انگیز مجتمع پلاسکوی تهران را گرامی داشتند.

بار دیگر فداکاری لباس آتش نشانی به تن کرد تا خود نمایی کند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان مینودشت به همراه تعدادی از دانش آموزان به مناسبت پاسداشت از شغل و مقام شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو در محل اداره آتش نشانی شهرستان جمع شده تا با قرائت دل نوشته و فاتحه به روح شهدا ارادت خود را به این عزیزان فداکار نشان دهند.

اهدای گل به مقام آتش نشان از دیگر برنامه های این دیدار بود.

به یاد فرشتگان نجات

هم زمان با فاجعه ی دردناکی که برای تعدادی از آتش نشانان غیور کشورمان رخ داد، اعضای مرکز فرهنگی هنری دلند طی دیداری با خانواده ها و فرزندان این عزیزان همدردی کردند.
مربیان ضمن برگزاری کارگاه معرفی وقایع برای کودکان و نوجوان به آن ها آموزش دادند که چگونه در مواقع بحران بتوانند از خود و اطرافیانشان مراقبت کنند.

نمایش فیلم آتش نشان کوچک برای بچه ها و اهدای دلنوشته های آنان به آتش نشانان فداکار شهرستان دلند از دیگر برنامه های آن روز بود.

گرامیداشت یاد و خاطره آتش نشانان شهید حادثه ی پلاسکو در کانون رامیان

به گفته مائده بای مربی مسئول مرکز رامیان، تعدادی از اعضا و دانش آموزان پیش دبستانی کانون رامیان به همراه مربی فرهنگی به بازدید از آتش نشانی رامیان رفتند آن ها ضمن نثار صلوات به روح شهدای حادثه ی پلاسکو برای تمامی آتش نشانان دلاور آرزوی سلامتی کردند.
در این بازدید بچه ها با حرفه مخاطره آمیز آتش نشانی آشنا شده و از نزدیک محل کار و خودرو های آتش نشانی را مشاهده کردند.

درس شجاعت و دلیری آتش نشان ها در آثار نقاشی کودکان آق قلا

اعضا و مربیان مرکز آق قلا با اجرای برنامه ای رشادت و فداکاری های آتش نشان های واقعه پلاسکو را گرامی داشتند.

در این برنامه 35نفر از دانش آموزان پایه پنجم طرح کانون و مدرسه حضور داشتند که با معرفی واقعه پلاسکو و معرفی شغل آتش نشانی توسط مربیان کانون، یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشته و با نقاشی هایشان رشادت های آن ها را ماندگار ساختند.

بلندتر از شعله ها قد کشیدند

به پاس قدردانی از رشادت های آتش نشان ها، اعضا مرکز شماره یک و دو گرگان به همراه مربیان مرکز با حضور در پایگاه آتش نشانی علیمحمدی گرگان، ابراز هم دردی کردند.

در این مراسم اعضا با در دست داشتن گل هایی که خود آن را درست کرده بودند و روشن کردن شمع و خواندن متن ادبی که بیانگر بخشی از فداکاری های آنان بود، از آتش نشان ها قدردانی کرده و شهادت همکاران آنان را تسلیت گفتند.

خداحافظ آتش نشانان قهرمان

به مناسبت گرامیداشت یاد شهدای آتش نشان مرکز شماره سه گرگان با برگزاری مراسمی با حضور کارشناسان آتش نشانی پایگاه شماره 4 گرگان و 36 نفر از دانش آموزان پسر کلاس چهارم طرح کانون مدرسه یاد و خاطره شهدای فداکار آتش نشان را گرامی داشتند.

در این مراسم ابتدا مسئول پایگاه آتش نشانی به معرفی شغل آتش نشانی پرداخته و سپس در خصوص نشان سازمان و جنس و رنگ لباس و هم چنین چگونگی رفتار در زمان وقوع حادثه را با دانش آموزان صحبت کرد.

هم چنین به منظور ادای احترام به شهدای آتش نشان، نماد آتش نشانی ساخته شده توسط مربیان مرکز، از سوی کارشناسان این واحد به دانش آموزان اهدا گردید.

در انتهای مراسم دانش آموزان با خودروی آتش نشانی و وسایل اطفا حریق موجود در ماشین آشنا شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار