جشنواره گل محمدی و گلابگیری و عرقیات سنتی با عنوان سفری نرفته به کاشان در فصل رویش گل ها در محل فرهنگسرای خاوران برگزاری می شود.
کد خبر: ۳۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹ 19 May 2015
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای خاوران، مراسم سنتی گلابگیری از گل های محمدی و عرقیات سنتی با هدف معرفی ظرفیت های منطقه کاشان و توسعه صنعت گردشگری، مصرف عرقیجات گیاهی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی و بستر لازم برای آشنایی شهروندان با مراحل مختلف گلابگیری در محوطه خانه فرهنگ از اول خردادماه به مدت یک ماه در فرهنگسرای خاوران برپا خواهد شد.

دراین جشنواره گروه هایی از گلاب گیران کاشان به دعوت از این مجموعه به اجرای زنده مراسم سنتی گلابگیری پرداخته و انواع عرقیات گیاهی به بازید کنندگان معرفی و با قیمتی بسیار مناسب به فروش میرسد. 

خانه فرهنگ هاشم آباد به نشانی؛ خیابان خاوران، خیابان هاشم آباد، انتهای هاشم آباد، خانه فرهنگ و کتابخانه هاشم آباد می باشد. 

*** لوح فشرده نیای آسمان به مناسبت ایام وفات حضرت ابوطالب (ع) از سوی فرهنگسرای خاوران تولید شد

در ایام ارتحال بزرگ شخصیت تاریخ اسلا م حضرت ابوطالب(ع) این محصول برای اولین بار توسط فرهنگسرای خاوران در تجلیل از مقام والا ی عموی بزرگوار پیامبر اکرم (ص) و پدر گرامی حضرت علی (ع) طراحی و پیاده سازی شده است.

همچنین این محصول با صدای وحید جلیلوند مجری، صداپیشه و بازیگر تئاتر و تلویزیون و به خوانندگی حامد جلیلی، هادی ناصری، سید فاضل لواسانی و اشعار غلامرضا سازگار، قاسم صرافان، احسان جاودان، مصطفی نظری در مدایح و مراثی حضرت ابوطالب (ع) با کیفیت مطلوب تولید شده است.

اینکه این لوح فشرده به تعداد 1000 عدد تولید شده است و این حرکت که به منظور بزرگداشت و گرامیداشت نقش آفرین صدر اسلام تهیه شده است به منظور استفاده عموم مخاطبین تکثیر شده است. 

**** آموزش زبان انگلیسی در خانه فرهنگ ملکان 

همزمان با فرارسیدن فصل تابستان واحد آموزش خانه فرهنگ ملکان جهت دوره جدید کلاس های زبان انگلیسی ثبت نام می کند.

این مرکز با هدف آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان علمی جهان اقدام به برگزاری دوره های آموزش زبان انگلیسی با استفاده از جدیدترین سیستم های آموزشی کرده است.

همچنین این دوره ها ویژه گروه سنی کودکان می باشد که به منظور رفاه حال شهروندان و ایجاد بستر مناسب جهت استفاده دانش آموزان از این دوره ها، کلیه کلاسهای این مرکز هر روز از ساعت 9 تا 20 برگزار می شود.

دوره های آموزش زبان انگلیسی علاوه بر این مرکز در سه مرکز زیر مجموعه؛ خانه فرهنگ پامچال، خانه فرهنگ هاشم آباد، خانه فرهنگ ولی عصر و فرهنگسرای خاوران تحت سیستم آموزشی یکپارچه تدریس می شود.

علاقه مندان جهت ثبت نام در این کلاس ها می توانند هر روز از ساعت 8 تا 20 به واحد زبان خانه فرهنگ ملکان واقع در میدان خراسان، خیابان 17 شهریور، خیابان منصور شرقی و شماره تلفن :33729512 تماس حاصل نمایند.

**** برگزاری 50 دوره کلاس آموزشی آسمان آبی زمین پاک ویژه شهروندان منطقه 15

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 15 از برگزاری بیش از 50 دوره کلاس آموزشی برای 2000 نفر از شهروندان در خانه های اخلاق و مهارت های اجتماعی سرای محلات منطقه با سرفصل آسمان آبی زمین پاک خبر داد.

ابوالفضل حیدری با اشاره به اهمیت اجرای طرح آسمان آبی زمین پاک در فعالیت های شهرداری در سال جاری افزود: کلاسهای یاد شده با مشارکت پلیس راهور منطقه به همراه نمایش فیلم و توزیع محصولات آموزشی برگزار شد.

به گفته وی در این راستا همچنین مسابقه داستان نویسی با موضوع آسمان آبی زمین پاک با شرکت 5000 دانش آموز و مسابقه انشاء نویسی بین 3500 دانش آموز در 20 مدرسه مجری طرح شهردار مدرسه برگزار شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در ادامه با اشاره به برگزاری تورهای آموزشی شهر در دست بچه ها گفت: در این راستا بازدیدها در قالب ارائه آموزش طرح آسمان آبی زمین پاک به دانش آموزان انجام شده و 80 نفر از دانش آموزان طرح شهردار مدرسه از ستاد فرماندهی پلیس راهور منطقه و 40 نفر از دانش آموزان از پایانه های مسافربری خاوران و ثامن الحجج و والفجر بازدید کردند.

به گفته وی برگزاری کلاس آموزشی برای کودکان کار با موضوع آسمان آبی، زمین پاک و برگزاری مسابقه نقاشی بین کودکان کار مرکز خدمات اجتماعی و رفاهی از دیگر برنامه های اجرایی در این زمینه است.

**** برگزاری 70 ویژه برنامه جشن و سرور در منطقه 15 

شهردار منطقه 15 از برگزاری 70 ویژه برنامه جشن و سرور به مناسبت فرارسیدن اعیاد دهه اول شعبان در محلات و مساجد جنوب شرق تهران خبر داد.

علی اکبر انجمنی افزود: برگزاری مراسم جشن شور باران با مشارکت گروه های فعال مردم نهاد و هیات های مذهبی و برپایی مسابقه فرهنگی زندگینامه امام حسین (ع) در مساجد شاخص محلات بیست گانه از جمله برنامه هایی است که به مناسبت سوم شعبان برگزار خواهد شد.

به گفته وی مراسم جشن سقای آب و ادب شامل مولودی خوانی و نمایشگاه عکس با رویکرد حماسه جانبازان و ارائه محصولات فرهنگی در نواحی هشتگانه منطقه و همچنین نشست صمیمانه و تجلیل از پرسنل جانباز و آزاده منطقه به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز برپا می شود.

شهردارمنطقه یادآور شد: همزمان با عید خجسته میلاد امام سجاد (ع) نیز مراسم جشن شوق وصل به همراه برپایی نمایشگاه عکس از زندگینامه آن امام همام و ارائه محصولات فرهنگی در مساجد شاخص محلات بیستگانه منطقه به اجرا در خواهد آمد.

شایان ذکراست، هویت بخشی سیمای بصری محلات منطقه و اماکن عمومی نیز به مناسبت این اعیاد خجسته با نصب بنر و آویزهای زینتی به همت معاونت خدمات شهری و روابط عمومی در همه اماکن و معابر منطقه انجام شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار