به گفته رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران، بیش از 4 هزار نفر در گرمخانه های شهرداری اسکان داده می شوند.
کد خبر: ۳۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 19 May 2015
به گزارش فارس، معصومه اباد در حاشیه یکصد و پنجاه و چهارمین جلسنه علنی شورای شهر گفت: شهرداری تهران طی سال های اخیر در حوزه ساماندهی آسیب های اجتماعی از قبیل زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابان، معتادان و کارتن خوابها اقدامات بسیار ارزنده و قاب توجهی انجام داده است.

 آباد اظهار کرد: شهرداری یک تنه وظایف وزارتخانه های دیگر را نیز به دوش گرفته است و بدون حمایت سازما های مسئول در این زمینه اقدامات لازم را انجام می دهد.

وی با بیان این مطلب که بیش از 4 هزار نفر در گرمخانه ها اسکان داده می شوند، تصریح کرد: حال اینکه گرمخانه ای که در صحن شورا مورد بحث بود، سال هاست که در حال فعالیت و در پهنه تجاری، اداری و صنعتی واقع شده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این طبیعی است که هیچ شهروندی تمایل نداشته باشد که در همسایگی گرمخانه نگهداری معتادان زندگی کند و برعکس همه شهروندان ترجیح می دهند که منزلشان در کنار بوستان و پارک باشد، اما نباید فراموش کرد که آسیب های اجتماعی یک واقعیت است.

آباد  با تاکید بر اینکه هر روز از ساعت 6 صبح تا 9 شب 6 دستگاه توبوس به این افراد اختصاص داده شده است تا آنها را به مراکز مهارت آموزی ببرد، عنوان کرد: این گرمخانه در هر گوشه ای از شهر قرار بگیرد باز هم مورد اعتراض شهروندان خواهد بود این در حالی است که سابقه این گرمخانه نشان داده قدمتش بیشتر از ساکنین محله است.

وی با اشاره به اینکه درگذشه یکبار با حکم قضایی این گرمخانه تعطیل شد، اظهار کرد: تعطیلی این گرمخانه باعث پراکندگی معتادان در سطح منطقه و محله شده بود به همین خاطر شهروندان همان محله با مراجعه و تماس با شهرداری درخواست بازگشایی آنجا را داشتند.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران خاطر نشان کرد: ضمن اینکه معتقدم باید ساماندهی صورت بگیرد تا فرصت کمتری برای حضور معتادان در سطح منطقه به وجود بیاید و وقت شان صرف مهارت آموزی شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار