از انتشار شایعه جذام تا سالک در البرز
خبرنگار تابناک البرز از 19 اردیبهشت ماه تلاش بسیاری برای گفت‌وگو با مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان البرز داشت که آنها حاضر به پاسخگویی نشدند.
کد خبر: ۳۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ 19 May 2015
به گزارش تابناک – البرز: پانزدهم اسفند سال گذشته یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به خبرگزاری ایسنا گفته بود: سالانه حدود 50 بیمار جذامی در کشور شناسایی و تحت درمان قرار می‌گیرند.
علیرضا سلیمانی تصریح کرد: در حال حاضر دراستان سه بیمار جذامی شناسایی شده و تحت درمان قراردارند.
این اظهارات که از سوی یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز مطرح شده بود، هرگز از سوی مدیران این دانشگاه تایید و یا تکذیب نشد و علیرغم استرس و هراس بسیاری که درمیان مردم ساکن استان البرز ایجاد کرد، مسئولان حاضر به شفاف‌سازی و پاسخگویی به پرسش‌های خبرنگاران نشدند.
حدود 2 ماه بعد از انتشار این خبر، شبکه خبری حزب الله خبری را مبنی بر شیوع بیماری سالک در البرز منتشر کرد.
بلافاصله خبرگزاری دولت در البرز نیز اظهارات کارشناس مسئول بیماری‌های مشترک انسان و حیوان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز را منتشر و به نقل از وی وجود تعدادی بیمار مبتلا به سالک در این استان را تایید کرد.
این خبر ساعاتی بعد اصلاح و به نقل از حسن شکوری اعلام شد که طبق بررسی‌ها، بیشترین بیماران سالک مراجعه کننده به مراکز درمانی استان البرز در دیگر مناطق کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند.
به گفته وی، تعداد مبتلایان البرز به این بیماری در سال 93 بیشتر از سال 92 بود لیکن در مقایسه با استان های آلوده، تعداد مبتلایان البرز کم است.
خبرنگار تابناک البرز از روز 19 اردیبهشت ماه تلاش بسیاری برای گفت‌وگو با مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان البرز داشت که آنها حاضر به پاسخگویی نشدند.
روابط عمومی این دانشگاه حاضر به پاسخگویی درباره شایعات منتشر شده نبود و تنها یکی از کارشناسان دانشگاه فوق را برای پاسخگویی معرفی کرد که وی نیز ابتدا درخواست گفتگوی حضوری با تابناک را مطرح و سپس اعلام کرد که حتما باید خودم متنی را تهیه و تمام متن بدون کم و کاست در تابناک منتشر شود.
علیرغم اینکه درخواست ایشان با چارچوب‌های تهیه و تولید و انتشار اخبار در خبرگزاری‌ها منافات داشت، تابناک این درخواست را قبول کرد، اما تاکنون هیچ متنی در اختیار خبرنگار ما قرار نگرفته است.
از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی است که با رایزنی مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خبر نخست سایت خبری حزب الله به طور کامل از خروجی حذف و خبر ایرنا نیز اصلاح شده است.
تابناک البرز آمادگی دارد تا نظرات مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان البرز را منتشر کند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
باز هم بگید دروغه. تابناک که دیگه دروغ نمی گه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
این موضوعات باید در کار گرو امنیت غذا استانداری پیگیری شود. دلیل عدم پیگیری مدیران استانداری چیست؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار