عضو شورای شهر همدان گفت: نخستین خط BRT همدان اواخر امسال راه‌اندازی می‏ شود.
کد خبر: ۳۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰ 19 May 2015

عضو شورای شهر همدان از آغاز عملیات اجرایی خطوط "BRT" همدان به زودی خبر داد و گفت: نخستین خط BRT همدان اواخر امسال راه‌اندازی می‏شود.

به گزارش تسنیم؛ کامران گردان ، به طرح سامانه اتوبوس تندرو(BRT) اشاره اظهار داشت: جانمایی خط یک BRT توسط مشاور به زودی نهایی می‌شود چراکه مشاور خطوط عبوری این خط را طراحی کرده و در فرصت مناسب عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی درباره زمان افتتاح و بهرهبرداری از خط BRT همدان نیز گفت: اگر عملیات اجرایی پروژه به خوبی پیش برود، پیش‌بینی می‌شود فاز نخست خط یک BRT همدان در اواخر امسال راه‌اندازی شود.

گردان با بیان اینکه اتوبوس‌های BRT همگی انبوه‌بر هستند، تصریح کرد: اتوبوس‌های انبوه‌بر از سه نوع گازوئیلی، هیبریدی و برقی هستند که در همدان در مرحله نخست از اتوبوس‌های گازوئیلی و در مرحله بعد از اتوبوس‌های برقی استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته تعداد 20 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی همدان اضافه شد که امسال نیز تعداد 10 دستگاه اتوبوس جدید خریداری و وارد ناوگان اتوبوسرانی میشود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافکی شورای شهر همدان افزود: مدیریت شهری همدان تصمیم گرفته در طول هر سال تعداد 30 دستگاه اتوبوس را بازسازی و نوسازی کرده و به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان اضافه کند.

گردان مصوبه رایگان کردن عوارض ساخت هتل‌های 4 و 5 ستاره در شورای چهارم را از جمله مصوبات اثرگذار در سرمایه‌گذاری دانست و گفت: این مصوبه مورد استقبال و اقبال سرمایه‌گذاران بوده و در حال حاضر مقدمات ساخت 3 هتل دیگر فراهم و کلنگ‌زنی شده است که این امر توسعه گردشگری شهر همدان را به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: شورای شهر در زمینه‌های دیگر اگر با پیشنهادات خوب شهرداری بتواند عوارض منطقی برای ساخت و سازها ایجاد کند شاهد ساخت و ساز بیشتر در همدان بوده و از این راه نیز می‌توان به طور مستقیم و غیرمستقیم نه تنها در توسعه شهری بلکه اشتغال ایجاد کرد.

عضو شورای شهر همدان بیان کرد: امسال با تدوین برنامه منسجم و راهبردی طرح تفکیک زباله از مبدا، جمع‌آوری به موقع و فرهنگ‌سازی بین مردم در مورد تحویل زباله در ساعات مقرر انجام و شروع این کار از منطقه 2 به عنوان پایلوت آغاز شده که امیدواریم با تلاش مسئولان در شهرداری طرح به طور کامل اجرایی و وضعیت بسیار مناسبی در این زمینه در پاکیزگی شهر داشته باشیم.

وی بیان کرد: علاوه بر این با راه‌اندازی کارخانه کمپوست که از دفن بیش از 80 درصد زباله در سایت جلوگیری می‌کند، کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان قدم دیگری را در امر پاکیزگی محیط‌زیست برداشته است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان با اشاره به مشکلات ترافیک شهر همدان افزود: امسال به دنبال این هستیم تا تمام تقاطع‌های سطح شهر را توسط دوربین‌های کنترل ترافیک و به صورت هوشمند کنترل کنیم.

گردان تاکید کرد: اگر تقاطع‌های سطح شهر به صورت هوشمند و مکانیزه کنترل شوند دیگر نیازی به حضور فیزیکی مأموران در سطح تقاطع‌ها نیست چراکه از طریق نرم‌افزارهای هوشمند مسائل پیگیری می‌شود.

وی یکی دیگر از مزایای هوشمندسازی کنترل ترافیک را حذف پارکبانان از سطح شهر برشمرد و گفت: با نصب دستگاه‌های پارکومتر و همینطور نرم‌افزارهای کارت‌خوان در سطح معابر و پارکینگ‌های حاشیه‌ای دیگر نیازی به حضور فیزیکی پارکبان‌ها نیست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار