مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین:
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری 141 هزار و 605 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت گندم رفت.
کد خبر: ۳۶۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 18 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، فرزاد خوش‌اخلاق اظهار داشت: در سال زراعی جاری 141 هزار و 605 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت گندم رفت.

وی افزود: از این میزان سطح زیر کشت در سال زراعی جاری 48 هزار و 934 هکتار به گندم آبی و 92 هزار و 671 هکتار به گندم دیم اختصاص یافت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: از میزان 48 هزار و 934 هکتار گندم آبی کشت شده، 28 هزار و 288 هکتار از بذور گواهی شده و 20 هزار و 646 هکتار هم از بذور خود مصرفی استفاده شده است.

خوش‌اخلاق اضافه کرد: از میزان 92 هزار و 671 هکتار گندم دیم کشت شده در اراضی کشاورزی استان قزوین 36 هزار و 420 هکتار از بذور گواهی شده و 56 هزا رو 251 هکتار هم از بذور خودمصرفی در مزارع کشاورزی کشت شده است.

این مسؤول گفت: از مجموع سطح زیر کشت گندم آبی و دیم کشت شده در اراضی کشاورزی استان قزوین در سال زراعی جاری، یک هزار و 500 هکتار گندم آبی و 16 هزار و 200 هکتار گندم دیم از سوی کشاورزان بیمه شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: این میزان سطح زیر کشت گندم که به زیر پوشش بیمه رفته، شامل حوادث سرمازدگی، تگرگ و آتش‌سوزی است.

خوش‌اخلاق ارقام کشت شده گندم آبی در اراضی کشاورزی استان قزوین را پیشگام، پیشتاز، اروم، سیردان، پارسی و سیوند و ارقام کشت شده گندم دیم را، آذر دو و سرداری ذکر کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی در استان قزوین و کاهش شدید نزولات جوی نسبت به زمان مشابه و آمار بلند مدت به لحاظ رشد فیزیکی نسبت به سال گذشته مزارع گندم از سطح سبز پایین‌تری برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار