کد خبر: ۳۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۳ 18 May 2015
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرزگفت: 70 درصد اطلاعات و داده‌های دریافتی جهت تدوین اطلس فرهنگی قابل استناد است.
سید موسی حسینی کاشانی، درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، اظهار کرد: فاز نخست تدوین اطلس فرهنگی استان که همان جمع‌آوری داده و اطلاعات از دستگاه‌ها و ادارات استان بود با دستور اکید استاندار البرز به پایان رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: داده‌ها و اطلاعات جمع‌‌آوری شده تا 70 درصد قابل اطمینان بوده و برای ورود به بخش نرم افزاری اطلس آماده شده‌اند.
حسینی‌کاشانی افزود: همه اطلاعات و داده‌های مد نظر این اطلس توسط ادارات و دستگاههای استان ارسال نشده است؛  چرا که برخی از شاخص‌های مد نظر این اطلس یا جزء شاخصه‌های مورد توجه ادارات نبود و یا به روزرسانی آنها انجام  نشده بود.
وی ادامه داد: به همی دلیل بخشی از شاخص خای دریافتی از ادارات استان قبل از ورود به فاز نرم‌افزاری اطلس  نیاز به پژوهش دارد.
این مسوول اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل فار نخست این اطلس 200 میلیون تومان برآورد شده بود که سال گذشته نه از سوی استانداری و نه از سوی وزارت ارشاد تامین نشد به همین دلیل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ناچار شد مبلغی از آن را از بودجه خود تامین کند.
مدیرکل فرهنگ  ارشاد اسلامی البرز تصریح کرد: با وجود کمبود اعتبارات  تدوین اطلس فرهنگی متوقف نشده ولی باید پذیرفت که بدون تامین مالی این کار کندتر از پیش بینی انجام شده پیش خواهد رفت.
حسینی‌کاشانی یادآور شد: اگر بودجه مناسب برای تدوین این اطلس تخصیص یابد سرعت وارد کردن اطلاعات دریافتی در فاز نرم افزاری این اطلس بالا می‌رود.
وی ادامه داد: برای تدوین اطلس فرهنگی سایر استان‌ها اعتبارات خوبی در وزارت فرهنگ تصویب و تخصیص یافته است ولی از آنجایی که البرز به تازگی و به عنوان آخرین استان کشور معرفی شده محلی برای جذب اعتبار اطلس  فرهنگی ان در وزارت‌خانه در نظرگرفته نشده است.
حسینی‌کاشانی خاطرنشان کرد: برای این که کار تدوین این اطلس پیش برود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز امسال نیز از بودجه تخصیص یافته خود مبلغی کنار می‌گذارد.
وی افزود: علاوه براین بنا شده طرحی در خصوص اطلس فرهنگی استان تدوین و به معاونت نیروی انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد ارشاد ارائه شود تا از این طریق اعتباری برای این اطلس تخصیص یابد.
وی ادامه داد: اگر این طرح بتواند از سوی معاونت نیروی انسانی بودجه‌ای بگیرد، شاهد روند تدوین آن با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.
حسینی‌کاشانی  در پایان گفت: تدوین اطلس فرهنگی کار سنگینی است و به گذشت زمان و تخصیص اعتبار مناسب نیاز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار