کد خبر: ۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵ 08 February 2015
امیر مسعود شهرام ‌نیا مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره زمان ثبت نام ناشران برای نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: از فردا 20 بهمن 93 ثبت نام ناشران داخلی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز خواهد شد.
 
وی در توضیح بیشتر یادآوری کرد: برای نخستین بار ثبت نام در سامانه آنلاین انجام می‌شود، بر این اساس کلیه مراحل ثبت نام از واریز وجه تا ثبت نام قطعی از طریق همین سامانه خواهد بود.
 
مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی با تاکید بر اینکه مجرای ورود ناشران برای ثبت نام سایت انجمن متبوعشان خواهد بود، گفت: ناشران از طریق تشکل‌هایی که در آنها فعالیت دارند می توانند ثبت نام را انجام دهند، چرا که این سامانه‌ها به یک سامانه مرکزی متصل است. از این رو مثلا ناشر کودک و نوجوان باید از طریق سایت تخصصی انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان اقدام به ثبت نام کند، سایر ناشران هم بدین شکل نام نویسی می کنند.
 
به گفته وی، باقی ناشران هم از طریق سایت ناشران آشنا می‌توانند برای حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اقدام کنند.
 
شهرام‌نیا به ثبت نام در بخش بین الملل اشاره کرد و گفت: در این بخش ثبت نام‌ها حدود یک ماه و نیم است که آغاز شده و در ادامه ناشران می‌توانند به سایت tibfبرای اطلاعات بیشتر مراجعه کنند.
 
وی افزود: ناشران بین‌الملل داخلی هم می‌توانند از طریق سایت انجمن ناشران بین‌الملل اقدامات لازم را انجام دهند.
 
وی در ادامه به موضوع اجازه بها اشاره کرد و عنوان داشت: اجاره بها غرفه‌ها به صورت پلکانی انجام می شود. سال گذشته پایین ترین اجاره بها در بخش خصوصی تا 9 متر حدود 30 هزار تومان بود اما این رقم امسال به 40 هزار تومان رسیده است. اما محاسبه پلکانی خواهد بود.
 
مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی متذکر شد: هر چه ابعاد غرفه بیشتر باشد اجاره بها افزایش می‌یابد. اما برای ناشران دولتی و عمومی این تعرفه دو برابر است و برای ناشران شهرستانی تا 15 متر غرفه این میزان نصف خواهد شد.
 
وی در پایان گفت: در بخش بین‌الملل هم به تناسب متراژ از 50 تا 130 یورو به شکل پلکانی اخذ می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار