مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: در پی دستگیری شکارچیان توریست ها و بازرگانان خارجی در تهران مرجع قضایی دستور انتشار تصویر بدون پوشش این افراد را برای شناسایی سایر مالباختگان صادر کرده است.
کد خبر: ۳۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 17 May 2015
به گزارش تابناک یزد به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در پی وقوع سرقت های مشابه از تعدادی از گردشگران و بازرگانان کشورهای خارجی که در آنها افرادی با عنوان مامور و به بهانه بازبینی مدارک شناسایی اقدام به سرقت از این افراد کرده بودند، پرونده ای در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد.

بر اساس این گزارش یکی از اتباع کشورهای آسیای شرقی با حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: 28 دی ماه سال گذشته مقابل درب هتل، سرنشینان یک دستگاه خودرو سفید رنگ به بنده مراجعه کرده و ضمن معرفی خود به عنوان پلیس و با عنوان بررسی مدارک شناسایی، اقدام به بازرسی بدنی و در پی آن سرقت چهار هزار دلار کردند.
مالباخته دیگری که با عنوان بازرگان و نماینده یک شرکت تجاری فعال در ایران، به تهران سفر کرده در اظهارات مشابه عنوان کرد افرادی به همین شیوه در همان تاریخ اقدام به سرقت از وی کرده اند.
یکی دیگر از شکات نیز در شکایت خود توضیح داد که در تاریخ 24 دی ماه سال گذشته در بلوار کشاورز، به همین شیوه و توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو خاکستری مورد سرقت قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش با آغاز تحقیقات پلیس و با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت ها توسط گروهی از سارقین طایفه «ف » انجام شده است.
پلیس با بررسی بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار این طایفه، تعدادی از شاکیان پرونده موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار طایفه بنام اسماعیل . ک ( 50 ساله ) با بیش از 5 فقره سابقه دستگیری( از سال 1385 تاکنون ) به اتهام 'سرقت از اتباع خارجی به شیوه مأمور نما ' شدند.
با شناسایی این متهم به عنوان یکی از متهمان اصلی پرونده، شناسایی دیگر اعضای این گروه از سارقین مامورنما در دستور کار قرار گرفت.
کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و نامحسوس اطلاع پیدا کردند که اسماعیل به همراه داماد خود بنام'علی . الف' ( 27 ساله )، دو فرزندش بنام های 'جاوید' ( 26 ساله )، 'وحید' ( 28 ساله ) و یکی دیگر از مجرمین طایفه مزبور بنام 'عارف . ح' ( 44 ساله ) اقدام به سرقت از اتباع خارجی کرده اند.
با شناسایی دیگر اعضای گروه که همگی از مجرمین سابقه دار طایفه مزبور محسوب می شوند، شناسایی مخفیگاه تمامی آنها در شهرستان کرج انجام و در چند عملیات همزمان و مشترک، متهمان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان علاوه بر کشف مقادیر زیادی از انواع ارزهای خارجی دلار و یورو چندین دستگاه خودرو سواری زانتیا خاکستری، رانا سفید، پژو پارس سفید و پراید مشکی رنگ مورد استفاده در سرقت ها نیز توقیف شد.

بر اساس این گزارش این گروه از متهمان پس از انتقال به اداره پنجم آگاهی، در تحقیقات اولیه ارتکاب سرقت را انکار کردند اما پس از ارائه دلایل و مدارک و مواجه حضوری با شاکیان پرونده لب به اعتراف گشوده و به سرقت های با پوشش مامور از اتباع خارجی اعتراف کردند.
سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان و به منظور شناسایی شاکیان و مالباختگان، سوابق متعدد متهمین در زمینه سرقت های با عنوان های و برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی این افراد، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهمین صادر شده است.
وی از شاکیان و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت کرد تا برای پیگیری شکایت خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار