مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: در قیام خونین 19دی سال 56 علیه رژیم طاغوت شهادت پنج نفر به ثبت رسید.
کد خبر: ۳۵۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ 08 January 2017
به گزارش تابناک قم، سردار سید جواد هاشمی روز یکشنبه با بیان این مطلب افزود: در جریان تظاهرات علیه رژِیم طاغوت در قم که زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 بود مردم قم در پی شهادت آيت ا... سيد مصطفي خميني در آبان 1356 و توهین مقاله روزنامه اطلاعات به ساحت حضرت امام خميني، با هدف مخدوش نمودن چهره ايشان به عنوان رهبري نهضت مردم قم به خیابانها ریختند و علیه رژیم تظاهرات نمودند. 

وی ادامه داد: در این جریان پنج نفر از تظاهرکنندگان بنام های غلامرضا همراهی، حسین قاسمیان، محمد رضا انصاری، سلیمان زرین نعل و حیدر رضایی پسر دانش آموزی که کوچکترین شهید این تظاهرات بود توسط عوامل رژیم به شهادت رسیدند. 

وی اضافه کرد: خیابانهای انقلاب، بهار، صفائیه و کوچه آمار رنگین شد به خون این شهدا و نامشان برای همیشه در قیام 19دی که نقطه عطفی در انقلاب اسلامی است، ثبت گردید. 

هاشمی افزود: در این مقاله ننگین در بار بطور صريح، بي حجابي را فضليت و حجاب، کهنه پرستي و ارتجاع معرفي و به ساحت مقدس امام خمینی، اهانت و قيام 15 خرداد 1342، توطئه استعمار سرخ و سياه معرفي کرده بود.

وی افزود: مردم با بیداری و بصیرت مثال زدنی در آن دوران خفقان به پشتیبانی از رهبرمعظم انقلاب به پا خاستند و در برابر رژِیم قد علم کردند و از ارزشهای اسلامی و انقلاب اسلامی پشتیبانی نمودند.

هاشمی تاکیدکرد: همین ملت ولایت مدار با تکیه بر ایمانهای استوار و رهبری حکیمانه و با روحیه ایثار و شهادت انقلاب را به پیروزی رساندند و طومار رژیم را برچیدند.

وی تاکید کرد: در این روز تمامی اقشار از طلاب و فضلای حوزه درس را تعطیل و بازاریان  مغازه ها را بستند، مردم اجتماع بزرگ تظاهرات را به سوي منازل مراجع آغاز کردند.

هاشمی بیان کرد: نيروهاي رژيم با مشاهده حرکت عظيم مردم تصميم به حمله گرفتند و تيراندازي شروع شد و در این روز شهادت پنج نفر به ثبت رسید که اغلب این شهدا مظلومانه به تهران منتقل و در بهشت زهرا بخاک سپرده شدند. 

 وی افزود: اين قيام نقطه عطفي در تاريخ نهضت اسلامي است، پس از آن امواج انقلاب اسلامي شدت گرفت و با چهلم هاي پي در پي مردم نقاط مختلف ايران دامنه انقلاب فراگير شد و در نهايت به سرنگوني رژيم پهلوي انجاميد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار