به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران، مهلت دریافت تسهیلات نوسازی تاکسی های فرسوده تا پایان بهمن است.
کد خبر: ۳۵۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴ 05 January 2017
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در ارتباط تلفنی با برنامه روی خط خبر، با اشاره به زمان باقی مانده  45 روزه برای دریافت وام نوسازی تاکسی ها گفت: تاکسیداران می توانند با دریافت وام بیست میلیونی با بهره 16 درصد، خودروهای خود را تعویض کنند.
 
او با تشریح وضعیت نوسازی تاکسی های فرسوده گفت: هیات وزیران در آذرماه برای کاهش آلودگی هوای تهران مصوبه ای را تصویب کرد که در یکی از بندهای آن، صرف نظر کردن از برخی شروط در پرداخت وام نوسازی ناوگان حمل ونقل درون شهری ذکر شده است.
 
وی افزود: در این مصوبه موضوع چک برگشتی یا داشتن معوقات بانکی نباید در پرداخت وام نوسازی حمل ونقل عمومی در نظر گرفته شود این درحالی است که این مصوبه هنوز به بانک ها ابلاغ نشده و بسیاری از رانندگان تاکسی به دلیل همین مشکل نتوانسته اند وام نوسازی را دریافت کنند.   
 
مظفر با اشاره به اتمام فرصت دریافت وام نوسازی و اعتبار قرارداد وام تاکسی ها با بانک ها تا پایان سال ٩٥، گفت: از آنجاییکه در اسفند ماه بسیاری از بانک وام پرداخت نمی کنند تنها ٤٥ روز دیگر فرصت برای دریافت وام باقی مانده است.   
 
مظفر افزود: از ابتدای طرح نوسازی مصوب دولت از بهمن سال٩٤، تلاش شد ٩٠ هزار تاکسی فرسوده در کل کشور نوسازی شود. از این تعداد ٦٣هزار تاکسی در کل کشور ثبت نام کردند که ١٦ هزار تاکسی متعلق به شهر تهران بوده است.
 
وی ادامه داد: از شروع فرایند نوسازی تاکسی ها تاکنون،۱۰ هزار خودروی فرسوده که بالای ده سال از عمر آنان سپری شده نوسازی شده است که ٤٠٠٠ تاکسی فرسوده پیکان نیز نوسازی شده و تنها ١٣٠٠ دستگاه باقی مانده اند که از ابتدای سال ٩٦ از تردد آن ها جلوگیری می شود.
 
وی افزود: حدوداً 7500 نفر ثبت نام انجام داده اند ولی هنوز مراجعه نکرده که امیدواریم در اولین فرصت مراجعه کنند.
 
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران درپایان گفت: شهروندان محترم با مراجعه دفاتر پیش خوان دولت، از این فرصت طلایی استفاده کرده و خودرو فرسوده خود رو تعویض کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار