سرپرست شعب بانک توسعه صاردات استان یزد با ارائه گزارشی از روابط بین بانکی در کشورهای مختلف گفت: روابط کارگزاری با بانک‌های کارگزار خارجی از سرگرفته شد.
کد خبر: ۳۵۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ 05 January 2017

به گزارش تابناک یزد،حمیدرضا اردانی در چهارمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر‌نفتی استان اظهار داشت: بانک توسعه صادرات از سال 72 تاسیس شده اما آن‌گونه که باید از حمایت‌ها برخوردار نبوده و هیچ‌گونه نگاه خاصی به بخش صادرات در حمایت از این بانک دیده نشده است.

وی ادامه داد: قوانین و مقرراتی که به‌طور کلی وجود دارد ملزم به رعایت هستیم که مشکلات زیادی برای ما به جای گذاشته است اما با این وجود روابط کارگزاری با بانک‌های کارگزار خارجی از سرگرفته شد.

سرپرست شعب بانک توسعه صادرات استان یزد با اشاره به حمایت‌های این بانک از صادرات گفت: زمانی نرخ سود‌ها 21 درصد بود هیات‌مدیره بانک برای حمایت از صادرات 6 درصد تخفیف قائل شد اما زمانی که نرخ سود به 18 درصد رسید قدرتی برای مانور نداریم.

وی با بیان اینکه در حمایت از صادرات مشکلات بسیاری داریم تصریح کرد: با وجود عدم جذب منابع استانی بیش از 3 هزار و 564 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم و تنها یک میلیارد و 100 میلیون تومان معوقه داریم که نزدیک به صفر است.

اردانی اظهار داشت: تنها 30 میلیارد تومان منابع در استان جذب کردیم و تسهیلات سنگینی را با جذب اعتبارات از مرکز در اختیار استان گذاشتیم که نشان می‌دهد مصرف‌کننده هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 105 کار گزار در چهار قاره داریم عنوان کرد: در زمینه اعتبار اسناد وارداتی و صادراتی با این کارگزارن در حال فعالیت هستیم و برای اولین‌بار اعتبار اسناد صادراتی با 6 میلیارد یورور در یزد گشایش کردیم.

سرپرست شعب بانک توسعه صاردات استان یزد افزود: کارگزاران فعال بانکی ما در کشورهای اسپانیا، آلمان، ایتالیا، سویس، ترکیه، هند، چین، ژاپن، روسیه و آفریقا هستند که صادرکنندگان می‌توانند از خدمات این بانک از این طریق بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه خرید ارز از طریق سیستم بانکی را در دستور کار داریم گفت: با وجود اینکه هنوز راه‌اندازی نشده اما برای انجام آن مشکلی نداریم.

اردانی همچنین از انعقاد خط اعتباری 10 میلیون یورویی با روسیه خبر داد و تصریح کرد: در بحث واردات و صادرات می‌توانیم کمک کنیم و با توجه به قراردادهای بین طرف ایرانی و روسی با نرخ حداکثر 5 درصد فعالیت خواهیم کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار