مسئولین ومتولیان این امر مهم وحیاتی که وضعیت اجتماعی مردم استان را نشانه گرفته است باید بدانند بازی کردن با اعداد وارقام وآمارها هیچ دردی ازدردهای مردم خصوصا در حوزه آسیبهای اجتماعی را درمان نمی کند
کد خبر: ۳۵۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 01 January 2017
تابناک ایلام::سالهاست موضوع مقابله با آسیبهای اجتماعی در سطح کلان توسط دستگاههای متولی این امر با جدیت زیادی پیگیری می شود ؛اما واقعیت این است این تلاشها بیشتر بصورت طرحهای بر روی کاغذ نمود یافته ودر عمل تاثیر آنچنانی  بر وضعیت آسیبهای اجتماعی در جامعه خصوصا استان ایلام نداشته اند.
 
آنطور که آمارها نشان می دهند ،در استان کوچکی مثل ایلام ،خودکشی  ،طلاق و اعتیاد در میان سایر آسیبهای اجتماعی حرف اول را می زنند ،درحالیکه تاکنون سازمانهای متعددی نظیر استانداری ،تبلیغات اسلامی ،سپاه،نیروی انظامی ،بهزیستی وهلال احمر بصورت مستقیم وبا صرف هزینه های هنگفت جلودار مبارزه با آسیبهای اجتماعی بوده اند ؛اما همانگونه که مشهود است نه تنها این آسیبها رو به زوال نرفته اند بلکه حتی آسیبهای جدیدی به جمع آنها افزوده شده است.
 
مسئولین ومتولیان این امر مهم وحیاتی که وضعیت اجتماعی مردم استان را نشانه گرفته است ،باید بدانند بازی کردن با اعداد وارقام وآمارها هیچ دردی ازدردهای مردم خصوصا در حوزه آسیبهای اجتماعی را درمان نمی کند،با آماردادن چیزی درست نمی شود آنچه که مردم در سطح جامعه وکوچه وبازار شاهد ان هستد ملامک قضاوت عمومی برای عملکرد مدیران قرار خواهد گرفت نه امارهایی که صرفا جنبه گزارشی داشته وگاها توجیه کننده هزینه هایی خواهد شد که قرار است دراین راه صرف شود!
 
شاید یکی از مهمترین دلایل عدم حصول نتیجه مورد نظر در امر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی درسطح استان وحتی کشور ؛موازی کاری توسط دستگاههای متعدد وواگذاری این موضوع مهم وتخصصی به دستگاههای غیر متخصص وغیر مرتبط نظیر تبلیغات وهلال احمر و...بوده است ؛از این رو معاونت اجتماعی وپیشگیری از جرم دادگستری استان بعنوان مهمترین دستگاه متولی در زمینه مبارزه با جرم وکاهش آسیبهای اجتماعی در سالجاری  از ورود تخصصی وبرنامه ریزی شده چندین دستگاه استان بااجرای نیروی انتظامی درراستای انجام کار اجتماعی بمنظور مقابله وکاهش آسیبهای اجتماعی در استان خبر داد.
 
از قرار معلوم دراین طرح که نیروی انتظامی مجری آن معرفی شده است  حدود 25دستگاه از طریق کارفرهنگی با دستگاه  اجرایی همراهی وهمکاری می نمایند ،با وجود اینکه بیش از 10ماه از سال 95گذشته وقرار بود با اجرای این طرح حداقل در پایان سالجاری تاثیرات اجرای این طرح در سطح استان به صورت ملموس آشکار شود.
 اما آنطوریکه از سخنان فرمانده انتظامی استان ایلام استنباط می شود گویا دستگاههای مسئولی که بعنوان همکاری مجری طرح معرفی شده اند از اجرای آن سرباز زده ولااقل با مجری طرح همکاری لازم به عمل نمی آورند.
 
سردار نورعلی یاری با حضور درخبرگزاری ایسنا با اشاره به اینکه دشمن از راه‌های مختلف وارد خانه‌های مردم شده است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های پلیس استان در طول سال جاری کار فرهنگی و پیشگیری اجتماعی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی بوده و بر اساس مصوبه شورای عالی فرهنگی کشور 25 دستگاه و ارگان دولتی مسئولیت انجام کار فرهنگی را در کشور بر عهده‌دارند که متأسفانه در این حوزه در میدان عمل بین دستگاه‌ها لنگی وجود دارد.

پای برخی دستگاه‌ها در مبارزه با تهاجم فرهنگی لنگ می‌زند

وی با قدردانی از تلاش‌های فرهنگی برخی نهادها ازجمله سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات اسلامی، صداوسیما و ارشاد اسلامی افزود: متأسفانه پای برخی دستگاه‌ها در امر مبارزه با تهاجم فرهنگی لنگ میزند و در این برهه از زمان تنبل کاری از کسی پذیرفته نیست و نیاز است که سایر نهادها دولتی با تفکر جهادی و هماهنگی وارد میدان مقابله با جنگ نرم دشمن شوند.

یاری با تأکید بر اینکه متأسفانه امروز دشمن از راه‌های مختلف و با استفاده از ابزارهای متنوع وارد منازل مردم شده و فرهنگ غربی را در جامعه ترویج داده که این موضوع بسیار خطرناک است تصریح کرد: دشمن درصدد است با جنگ نرم، یأس و ناامیدی را در بین مردم تزریق کند.

وی از نخبگان، معتمدین و مسئولان استان که دغدغه فرهنگی دارند خواست که در این برهه از زمان که دشمن از هر وسیله‌ای برای از بین بردن فرهنگ غنی ایران اسلامی کار می‌کنند تلاش خود را افزایش دهند.
 
انتظار می رود دستگاههایی که کار حساس فرهنگی و اجتماعی به انان محول می شود با حساسیت بیشتری به این موضوع پرداخته وآن را به پشت گوش نیاندازند زیرا به همان اندازه که مسئولین فرهنگی واجتماعی در مواجهه با موضوعات فرهنگی واجتماعی خود را به خواب زده ویامرتکب غفلت شوند به همان اندازه واز همان راه برنامه ریزان جنگ نرم به جمع نوجوانان وجوانان رسوخ کرده و تهدیدات خود را عملی می نمایند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار