رئیس هیأت کشتی استان قزوین می‌گوید: تکلیف سالن مرحوم مؤمنی مشخص نیست و میراث فرهنگی درصدد است مدیریت این سالن را از اختیار هیأت کشتی خارج کند و چند سال است که به دلیل نبود امکانات سخت‌افزاری سالن مرحوم مؤمنی رهاسازی شده و برای تبدیل شدن به یک سالن کشتی در حد متوسط بالغ بر 120 میلیون تومان هزینه نیاز دارد.
کد خبر: ۳۵۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 31 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، محمود حیدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: فدراسیون کشتی به استان‌هایی که ضعیف هستند فرصت داده تا بتوانند در مسابقات مناطق، مجوز حضور در جام تختی و ورودی تیم ملی را کسب کنند و از استان قزوین هشت کشتی‌گیر در رشته فرنگی و هشت کشتی‌گیر در رشته آزاد راهی مسابقات شدند و نتوانستند نتیجه قابل توجهی به دست آورند.

وی افزود: میزبانی مسابقات کشوری برای قزوین نمی‌تواند راهکار مناسبی برای توسعه و پیشرفت کشتی استان باشد و با توجه به اینکه این مسابقات تنها هزینه‌های زیادی به هیات کشتی تحمیل می‌کند باید برای پیشرفت این رشته ورزشی یک فکر اساسی شود.

رئیس هیأت کشتی استان قزوین تصریح کرد: برای هیات کشتی و توسعه کشتی استان در بعد قهرمانی و زیر ساختی برنامه‌های خوبی داریم که این مهم در صورتی محقق خواهد شد که بتوانیم حمایت مسئوولان را جذب کنیم.

رئیس هیأت کشتی گفت: در تلاش هستیم با مشارکت آموزش و پرورش بتوانیم استعدادهای کشتی قزوین را شناسایی و روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم کشتی تحلیل رفته استان قزوین را تقویت کنیم.

وی افزود: تکلیف سالن مرحوم مؤمنی مشخص نیست و میراث فرهنگی درصدد است مدیریت این سالن را از اختیار هیأت کشتی خارج کند و چند سال است که به دلیل نبود امکانات سخت‌افزاری سالن مرحوم مؤمنی رهاسازی شده و برای تبدیل شدن به یک سالن کشتی در حد متوسط بالغ بر 120 میلیون تومان هزینه نیاز دارد.

حیدری گفت: میراث فرهنگی استان قزوین سالن ورزشی جایگزین برای سالن مرحوم مؤمنی در اختیار کشتی گیران قرار نداده است و این مسئله موجب بروز مشکلاتی برای ورزشکاران شده است، تجمع علاقه‌مندان به این رشته که سالن بدنسازی و سونا و حمام آن قابل استفاده نیست باید مورد توجه مسئولان و نهادهای مرتبط قرار گیرد در غیر این صورت تا چند سال آینده قابل استفاده نخواهد بود.

رئیس هیأت کشتی استان قزوین در ادامه عنوان کرد: تشک‌های کشتی استان به روز نیست و با استاندارهای فیلا هم مطابقت ندارد و به خاطر نداشتن ابزار و امکانات نمی‌توانیم جذب حداکثری در این رشته داشته باشیم.

وی در پایان افزود: کشتی ورزش پهلوانی و قهرمانی است که زمانی قزوین یکی از بهترین قطب‌های کشتی کشور بوده است ولی متاسفانه به دلایل مختلف، دیگر آن شادابی و نخبه‌پروری در قزوین کم رنگ شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار