مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: تاکنون یک هزار و 47 تن از مرکبات دور ریز و یخزده از باغداران این شهرستان خریداری و امحاء شده است.
کد خبر: ۳۵۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵ 31 December 2016
حسن رزاقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس تصمیم هیات وزیران و تخصیص اعتبار برای کمک بلاعوض به باغداران خسارت دیده از برف اذرماه گذشته تاکنون توانستیم بخشی از دغدغه های باغداران را مورد پیگیری قرار دهیم.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود در شهرستان بابلسر حدود یک هزار و 400 تن از مرکبات زیر درختی و دور ریز از باغداران به مبلغ سه هزار و500 ریال در هر کیلو گرم خریداری شود.
وی گفت: شهرستان بابلسر دو هزار و 300 هکتار باغ مرکبات دارد که از این میزان، یک هزار و 500 هکتار مرکبات پرتقال گرفتار برف و سرما درآذرماه گذشته شده است.
رزاقی اظهارداشت: پیش بینی می شود 44 هزار تن پرتقال امسال از باغ های شهرستان بابلسر برداشت شود.
 
وی افزود: شهرستان بابلسر 13 هزار و 500 هکتار زمین شالیزاری، یک هزار و 200 هکتار مزارع گندم، 700 هکتار توت فرنگی و 150 هکتار مزعه نیشکر دارد.
وی گفت: باغداران بابلسر تاکنون برای تحویل مرکبات درجه یک و دو برای ذخیره سازی شب عید از خود رغبتی نشان ندادند اما انتظار می رود ظرف روزهای آینده با امحای مرکبات دورریز برای تحویل این نوع مرکبات نیز اقدام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار