در دومين نشست كارگره تخصصي كودك و نوجوان استان گلستان عنوان شد:
با هدف جلب مشاركت دستگاه ها براي خدمات رساني هرچه بيشتر به كودكان و نوجوانان ،دومين نشست اعضاي كارگروه تخصصي كودك و نوجوان استان گلستان به رياست مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري و دبيري كانون پرورش فكري در محل سالن اجتماعات كانون اصلاح و تربيت برگزار گرديد.
کد خبر: ۳۵۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ 28 December 2016
با هدف جلب مشاركت دستگاه ها براي خدمات رساني هرچه بيشتر به كودكان و نوجوانان ،دومين نشست اعضاي كارگروه تخصصي كودك و نوجوان استان گلستان به رياست مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري و دبيري كانون پرورش فكري در محل سالن اجتماعات كانون اصلاح و تربيت برگزار گرديد.

مهندس چراغعلي مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گلستان ضمن قدرداني از پيگيري هاي انجام شده توسط كانون پرورش فكري و توجه به مسائل و نيازهاي اساسي همه كودكان، بر لزوم مقابله به آسيب هاي اجتماعي تاكيد نموده و با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري بيان داشت: همه بايد تصور كنند كه فرد آسيب ديده عضوي از خانواده خود ماست و لذا بايد از تمامي ظرفيت هاي موجود براي پيشگيري و كاهش اين آسيب ها استفاده شود.

مديركل امور اجتماعي و فرهنگي از همه اعضاي جلسه خواست تا مسائل و موضوعات مطرح شده در كارگروه كودك و نوجوان را به طور جدي پيگيري نمايند.

در ادامه اين نشست عبدالرحيم سيفي مديركل كانون پرورش فكري از حسن توجه و نگاه ارزشمند مديركل امور اجتماعي و ساير مديران به حوزه كودك و نوجوان قدرداني نموده و بر لزوم فرهنگ سازي براي پيشگري از آسيب هاي اجتماعي تاكيد كرد.

وي ضمن ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده توسط دستگاه ها در خصوص مصوبات جلسه گذشته، به بيان فعاليت هاي كانون پرورش فكري در حوزه كتاب و كتاب خواني و ارائه خدمات به كودكان مناطق محروم روستايي و حاشيه شهر پرداخته و بيان داشت: دوران كودكي مهم ترين بخش از زندگي است كه توجه به نيازهاي كودكان در اين دوره مي تواند مانع از بروز بسياري از آسيب هاي اجتماعي در آينده شود.

كريمي رئيس اداره كانون اصلاح و تربيت ضمن ارائه گزارشي از وضعيت مددجويان اين كانون، خواستار اقدامات جدي ساير دستگاه ها و نهادها در زمينه خدمات رساني به مددجويان پس از خروج از كانون اصلاح و تربيت شد. لزوم ارائه خدمات فرهنگي و هنري، استمرار اعزام مبلغان ديني، تقويت مهارت هاي زندگي و ارائه خدمات مشاوره اي به مددجويان و خانواده هاي آنان، تجهيز امكانات ورزشي، توجه به اشتغال مددجويان ، برگزاري دوره هاي آموزشي از جمله مباحثي بود كه توسط رئيس و كارشناسان كانون اصلاح و تربيت مطرح گرديد.

در ادامه اين نشست هريك از اعضاي جلسه به بيان ظرفيت ها و امكانات و توانمندي هاي دستگاه هاي محل خدمت خود پرداخته و از آمادگي خود براي ارائه خدمات ويژه به كودكان و نوجوانان و تلاش جهت پيشگيري و كاهش آسيب هاي اجتماعي خبر دادند.

گفتني است كه كارگروه تخصصي كودك و نوجوان به پيشنهاد كانون پرورش فكري تشكيل شده و هر دو ماه يك بار با توجه به مسائل و انتظارات دستگاه هايي كه با حوزه كودك و نوجوان سروكار دارند برگزار شده و ميزباني جلسات نيز به همان نهاد يا اداره سپرده خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار