مدیرکل دفتر ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش و پرورش بر استفاده از ظرفیت و تفکر بازنشستگان فرهنگی در امور آموزش و پرورش تاکید کرد.
کد خبر: ۳۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰ 14 May 2015
مدیرکل دفتر ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش و پرورش بر استفاده از ظرفیت و تفکر بازنشستگان فرهنگی در امور آموزش و پرورش تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، "میر شاه ولد" در همایش تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی استان همدان، اظهار کرد: از وجود بازنشستگان باید به نحو احسن استفاده کرد چرا که پیشکسوتان افراد فرهیخته ای در جامعه هستند و تعلیم و تربیت را به مدت 30 سال بر دوش داشته اند.

وی افزود: بر اساس ماده 95 خدمات کشوری بازنشستگان می توانند یک سوم کارهای شاغلان را انجام دهند اما این ظرفیت برای حضور تمامی اعضای بازنشستگان وجود ندارد.

در نظام تعلیم و تربیت جای مغز ورزی و دست ورزی خالی است

میرشاه ولد تصریح کرد: در نظام تعلیم و تربیت جای برخی امور از جمله مغز ورزی و دست ورزی خالی است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان دوره های گذشته دست ورز بودند و از همان دوران مسئولیتهای مختلف را می پذیرفتند، گفت: این دانش آموزان به محض ورود به زندگی امور بچه داری و سایر مسئولیتها را می پذیرفتند اما امروزه دانش آموزان با امور دست ورزی در مدارس آشنایی ندارند.

وی ادامه داد: تمامی تفکر دانش آموزان به مسائل درسی ختم می شود و خانواده ها به آنها فشار وارد می کنند که تنها درس بخوانند و نمره مورد نظر را کسب کنند در حالیکه هدف اصلی آموزش و پرورش آموزش به همراه پرورش تفکر، تعقل و مسئولیت پذیری است.

میرشاه ولد تاکید کرد: برای اینکه از هدف اصلی تعلیم و تربیت فاصله نگیریم باید مسائل دست ورزی و مغزورزی در مدارس پررنگ تر دیده شود.

وی گفت: امروزه مسائل و مشکلات جامعه از جمله طلاق، اعتیاد و سایر مصادیق نتیجه عدم آموزش مهارتهای لازم زندگی دوران مجردی است که در نهایت مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

فضایی مناسب برای رفاه بازنشستگان در نظر می گیریم

مدیرکل آموزش و پروش استان همدان نیز از وجود 12 کانون مستقل بازنشستگان در همدان خبر داد و گفت: این کانون امور مختلفی از جمله مطالبات فرهنگیان و امور رفاهی آنها را دنبال می کند.

"عبدالرضا فولادوند" افزود: بازنشستگان شخصیت های بزرگی هستند که عمر خود را صرف تعلیم و تربیت کرده و دانش آموزانشان را مدیران امروز تحویل جامعه داده اند و همیشه باید قدردان آنها باشیم.

وی ادامه داد: بازنشستگان بزرگان آموزش و پرورش محسوب می شوند و با توجه به فرهنگ خوب ایرانی ها این بزرگان را پاس می داریم چرا که این افراد عمر خود را صرف تعلیم و تربیت کشور کردند.

فولادوند تاکید کرد: استفاده از تجربیات فرهنگیان بازنشسته را باید در اولویت قرار دهیم چرا که آنها تمامی این راه ها پیموده اند و می توانیم نقاط ضعف موجود را بدون تکرار به نقاط قوت تبدیل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: "محمود شاملو" فرهنگی بازنشسته ملایری بود که در دوران دفاع مقدس جانباز شده و امروز مرحوم و به درجه شهادت نائل آمد و باید یاد این بزرگان همیشه جاودانه باشد.

وی با بیان اینکه مشکلات باید گام به گام حل شود، گفت: امیدواریم فضایی مناسب بازنشستگان فرهنگی برای امور رفاهی آنها در استان همدان احداث شود که این موضوع نیازمند همکاری سایر مسئولان است.

معلمان مسئول هدایت گری جامعه هستند

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: معلمان مسئولیت هدایت گری جامعه را برعهده دارند به گونه ای که سرمایه های اجتماعی را در جامعه پرورش می دهند.

"احمدی مقیم" تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید با استفاده از تجارب معلمان فعالیتها را به بهترین شکل انجام خواهد داد.

بازنشستگان در جامعه فعال باشند

یک محقق و پژوهشگر نیز در این مراسم اظهار کرد: معلمان زمانی که بازنشسته می شوند باید در زندگی شخصی خود رفاه داشته باشند همچنین سطح رفاه معلمان شاغل باید به گونه ای باشد که انگیزه کامل برای ادامه تعلیم و تربیت دانش آموزان داشته باشند.

"صدرالدین زمانی" تصریح کرد: بازنشستگان همچون دوران تدریس باید شاداب باشند و به دور از افسردگی و هر گونه انزوا در جامعه فعالیتشان را به شکلهای مختلف افزایش دهند و بدانند که جامعه امروزی و پیشرفتها حاصل زحمات و تلاش آنهاست.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار