به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی؛
نگاه حسرت بارش همیشه به دفتر و کتاب هایم بود، کنارم می نشست و یکی یکی مداد رنگی ها را برانداز می کرد و می خواست در دستانش بگیرد، دستانش خیلی بزرگتر از دست های من بود این را وقتی فهمیدم که می خواستم دستش را بگیرم و نوشتن یادش بدهم.
کد خبر: ۳۵۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳ 27 December 2016
تابناک ایلام::کیف و کتاب هایم را جمع کردم تا با دختر عمویم که چند سال از من بزرگتر بود بازی کنم، او به مدرسه نرفته بود و در خانه می ماند و همیشه در حین بازی از درس و مدرسه و کلاس می پرسید و من با بی حوصلگی جواش را می دادم تنها بازی هایی که زنگ تفریح از دوستانم یاد گرفته بودم با شور و حرارت زیاد تکرار می کردم و الیسا الیسا کنان در حیاط دست در دست هم می چرخیدیم.
 
عشق و علاقه اش را به درس و مدرسه بعدها که بزرگتر شدم، متوجه شدم زیرا چند بار از مادرم شنیدم که کتاب هایش را که پدرش پاره کرده بود به خانه ما می آورد تا مادرم آنها را چسب بزند.
 
وقتی با اصرار و پا درمیانی مادر و پدرم با شروع کلاس های نهضت سواد آموزی او راهی کلاس شد و الفبای دانایی را به سرعت آموخت، همچون تشنه ای که تازه چشمه زلال آب را پیدا کرده باشد چشم و دست از آب نکشید و هنوز هم که هنوز است در کلاس درس به دانش آموزان و بچه های دیگر آموختن می آموزد.
 
خودش را مهناز معرفی می کند و با عشق و علاقه از راهی که خیلی دیر در پیش گرفته سخن می گوید.
 
سال های پس از انقلاب بود و جنگ تحمیلی ود و ما در مناطق مرزی و بمباران هوایی و فرار فرار بودیم برخی ها به درس و مدرسه توجه نمی کردند و والدین من از جمله آنها بودند اما من تشنه و عاشق آموختن.
 
با شروع تبلیغات گسترده کلاس های نهضت سواد آموزی در حالی که داشت امیدم برای یادگرفتن کم کم نا امید می شد، جانی تازه گرفتن و همچون نابینایی که چراغ روشنی برای پایان یافتن به تاریکی پیدا کرده باشد به این کلاس ها مراجعه کردم.
 
با شور و عشق درسم را در سن 12 سالگی آغاز کردم و چند سال بعد مرحلقه مقدماتی و تکمیلی و بعد راهنمایی و متوسطه را همچنان در شبانه خواندم.
 
پس از آن علاقمند به حرفه معلمی و آموزگاری نهضت به استخدام نهضت سواد آموزی درآمدم و پس از چند سال دوباره شوق دانستن و رویای آموختن وجودم را پر کرد و این بار با تشویق های همسرم و برای ارتقای شغلم امتحان کنکور دادم و در رشته ادبیات موفق شدم ادامه تحصیل دهم.
 
اکنون دبیر ادبیات هستم و همیشه از سختی ها و مشقت هایی که برای یادگیری و سواد آموزی کشیدم تعریف می کنم تا آنها قدر امکانات هم اکنون و والدین خود را بدانند و بیشتر به مدرسه علاقمند شوند.
 
وی با تقدیر و قدردانی از رهبر کبیر انقلاب که بنیان گذار نهضت سواد آموزی بود گفت: بسیار خوشحالم که در زمانی زندگی کردم که رهبران آن با تاسی از پیامبر اکرم(ص) به دانش و علم آموزی بسیار اهمیت می دهند.
 
وی اظهار کرد: راه و دانش چراغی برای هدایت بشر است که افراد با علم اموزی و قدم گذاشتن در این مسیر می توانند به تعالی برسند و موجب افتخار و غرور برای سرزمینشان شوند.
 
وی ابراز امیدواری کرد که همواره همه در سنگر علم و دانش راه معرفت و دانایی را در پیش گیرند و به تعالی در همه بخش ها برسند.
 
به گزارش تابناک ایلام، هفتم دی ماه سال 1358 مصادف با سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی(ره) نقطه عطفی در برچیده شدن بیسوادی ملت ایران بود./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار