مشهد غرق عزاست امشب
همزمان با شب بیست و پنجم رجب المرجب و سالگرد شب شهادت هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حرم مطهر رضوی در ماتم و عزا فرو رفت.
کد خبر: ۳۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸ 13 May 2015
هزاران زائر و مجاور حرم مطهر رضوی در شب شهادت امام موسی بن جعفر (ع) به بارگاه قدسی فرزند برومند آن حضرت آمده بودند تا عروج ملکوتی پدر بزرگوارشان را به ساحت امام رضا (ع) تسلیت و تهنیت عرض کنند.

صحن و سرای اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی مملو از زائرانی بود که جامه سیاه بر تن کرده بودند و همراه با نوحه خوانی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بر سر و سینه زده و به عزاداری مشغول شدند.

از هر رواق و صحن بارگاه مقدس حضرت رضا (ع) صدای نوحه و مرثیه خوانی به گوش می رسید و فضای معنوی همراه با حزن و اندوه برای امام هفتم شیعیان (ع) سراسر حرم قدسی را پر کرده بود.

مراسم محوری شب شهادت حضرت کاظم (ع) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی همراه با قرآن خوانی، نوحه خوانی، شعرخوانی، عزاداری و سخنرانی برگزار شد.

سخنران بارگاه مقدس امام رضا (ع) در این مراسم گفت: موسی بن جعفر (ع) عابدترین و فقیه ترین فرد زمان خویش بودند و از همه کرامات انسانی و فضایل اخلاقی در عالی ترین درجه قرار داشتند.

حجت الاسلام کاظم صدیقی افزود: ایشان بسیار نماز و دعا می خواندند و آنچنان در عبادت غرق می شدند که اطرافیان را به کلی فراموش می کردند.

وی بیان کرد: حضرت امام کاظم (ع) قدرت واقعی را در توکل بر خدا، خوش خویی، میانه روی و قناعت، پرهیز از کبر و بدگویی، صداقت و راستی در عمل و گفتار، امانتداری و مسوولیت پذیری و خیرخواهی می دانستند و دیگران را به رعایت آنها توصیه می کردند.

نظیر این مراسم عزاداری در مساجد، تکایا، محافل، بقاع متبرکه مشهد و سایر شهرستان های خراسان رضوی برگزار شد.

برچسب ها: حرم امام رضا ، مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار