فرماندار چرداول؛
فرماندار چرداول ازکتاب به عنوان بزرگترین و مهمترین منبع کسب دانش و آگاهی یادکردوگفت: بستر سازی فرهنگی و توسعه زیر ساخت ها عامل مهمی در گسترش فرهنگ کتابخوانی درجامعه دارد.
کد خبر: ۳۴۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵ 27 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مراد یگانه روز دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان اظهار کرد: حیات جوامع بشری به داشتن علم و دانش متکی است و کتاب بزرگترین و مهمترین منبع کسب دانش و آگاهی است تا جایی که در قرآن مجید و سیره عملی ائمه اطهار (ع) کتابخوانی و مطالعه جایگاه عظیم و ارزشمندی دارد.
 
وی افزود: مهمترین عامل زوال تمدن ها در واقع افول و زوال چراغ علم و اندیشه است و بستر سازی فرهنگی و توسعه همه جانبه زیر ساخت ها عامل ترویج مطالعه و کسب دانایی بوده و اساس توسعه پایداری و اساس کار فرهنگی، کتابخوانی است.
 
یگانه تاکید کرد: علم و دانش تولید دارایی و ثروت می کند و باید در این راستا و آگاه سازی جامعه کارهای چشمگیر و در خور توجهی انجام گیرد و متولیان فرهنگی در کشور باید جهت دهنده و محرک اصلی در بسط و گسترش کتابخوانی در سطوح مختلف باشند.
 
فرماندار چرداول با بیان اینکه پایین ترین سرانه سطح مطالعه مربوط به ایران است، یادآور شد: این وضعیت زیبنده جامعه اسلامی ما نیست و بیکاری قشر تحصیل کرده یکی از عوامل کاهش سطح مطالعه در کشور است.
 
وی خدمات دولت یازدهم در حوزه کتاب و کتابخوانی را چشمگیر دانست و از اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای تعمیر، تجهیز و ساخت کتابخانه های عمومی چرداول خبر داد.
 
یگانه اضافه کرد: از استقرار قفسه و کتاب در دهیاری ها و روستاهای زیر یک هزار نفر جمعیت که یک کار مناسب و عملی است استقبال می کنیم و زمینه ایجاد این طرح را در پنج روستای شهرستان فراهم می کنیم.
 
فرماندار چرداول از بهره برداری سه باب کتابخانه عمومی تا دهه فجر امسال و کلنگ زنی 2 باب کتابخانه عمومی دیگر در این شهرستان خبر داد.
 
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان ایلام نیز در این جلسه گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه زیر ساخت های کتابخانه ها در دولت تدبیر و امید شتاب گرفته و رشد کمی و کیفی فضاهای کتابخانه های عمومی و تزریق اعتبار مناسب در مرکز استان و سایر شهرستان ها نشانگر عزم جدی دولت در این حوزه است.
 
مراد جلیلیان افزود: حفظ وضعیت موجود و منابع، توسعه کتابخانه های روستایی و ایجاد کتابخانه در روستاهای زیر یک هزار نفر جمعیت دارای دهیاری از مهمترین برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی تا پایان سال جاری است.
 
وی اظهار کرد: ایجاد قفسه های کتاب و اهدای حداقل پنج هزار جلد کتاب در موضوعات گوناگون به پنج روستای زیر یک هزار نفر جمعیت در شهرستان چرداول با مساعدت و همکاری فرمانداری اجرایی می شود و با این کار گامی مهم در بسط و گسترش کتابخوانی و کتاب در روستاها برداشته خواهد شد.
 
جلیلیان در ادامه از تامین اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون ریال توسط بنیاد برکت و 300 میلیون ریال اعتبار شهرستانی برای ساخت کتابخانه عمومی روستایی در روستای چشمه ماهی هلیلان خبر داد.
 
وی تاکید کرد: با همت این دولت تعداد کتابخانه های عمومی روستایی و شهری در چرداول به هشت باب افزایش خواهد یافت که این امر فقط در 2 سال گذشته صورت گرفته است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار