مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قم با اشاره به روند ساخت شهرک خودرویی از بهره‌برداری فاز یک این پروژه تا شهریور سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۳۴۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 26 December 2016
به گزارش تابناک قم، علیرضا مظفری با اشاره به راه‌اندازی شهرک خودرویی و متمرکز شدن صنوف خودرویی در قم اظهار کرد: شهرک خودرویی در مکانی به مساحت ۳۳ هکتار و با مشارکت بخش خصوصی در حال آماده‌سازی است.

مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قم افزود: این شهرک با زیربنای ۱۵۰ هزار مترمربع در زمینه اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها با هدف تلطیف سیمای شهری، ساماندهی مشاغل مزاحم و بهبود وضعیت هوا در بلوار شهید رجایی و در مجاورت میدان میوه و تره‌بار قم در حال ساخت است.

وی با اشاره به روند پیشرفت این پروژه از تکمیل فاز اول این شهرک تا شهریور سال آینده خبر داد و گفت: ساخت شهرک خودرویی علاوه بر تسهیل در رفع نیاز مردم در دسترسی به صنوف خودرویی می‌تواند در رفع آلودگی‌های زیست‌محیطی صنوف نقش مهمی ایفا کند.

مظفری اضافه کرد: امکاناتی همچون امور تعمیرگاهی، خدماتی و رفاهی در این شهرک در نظر گرفته شده است و همه مشاغلی که به نحوی با خودرو مربوط هستند مانند صافکار، نقاش، مکانیک، لوازم یدکی، نمایندگی‌های فروش و نمایشگاه‌ها در این شهرک ساماندهی می‌شوند. سعی می‌شود با ساخت این شهرک از آلودگی هوا و آلودگی صوتی و ترافیکی که این مشاغل در سطح شهر ایجاد می‌کنند جلوگیری شود.

مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قم در مورد پیش‌بینی تمهیدهای انتقال مشاغل به این شهرک هم گفت: برای انتقال صنوف خودرویی برنامه‌ریزی صورت گرفته و مقدمات این کار انجام شده است. خود شاغلان این صنوف هم از تمرکز در چنین محیطی با شرایط کاری بهتر استقبال می‌کنند.  

وی از پیش‌بینی هزینه ۲۵۰ میلیارد تومانی برای این پروژه خبر داد و افزود: کمترین حد دهنه مغازه‌ها در این شهرک ۵/۵ متر و طول آن‌ها ۳۰ تا ۴۰ متر است که شاغلان صنوف خودرویی به تناسب بزرگی کار خود می‌توانند چند غرفه تهیه کنند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار