آیت‌الله سعیدی:
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: اکنون جهان اسلام به بلای داعش مبتلا شده و اسیرکشی که این گروه تروریستی انجام می‌دهد، خلاف موازین اسلام است.
کد خبر: ۳۴۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 24 December 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دیدار جمعی از سوادآموزان استان با اشاره به اهتمام نظام اسلامی به سوادآموزی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی حاضر است برای ارتقای فرهنگ مردم و سوادآموزی آن‌ها هزینه کند، عواطف نظام اسلامی نسبت به مردم همچون عواطف یک پدر و مادر است.

وی ادامه داد: والدین هزینه می‌کنند تا فرزندانشان رشد کنند و تنها به فکر خوشبخت کردن آن‌ها هستند، نظام جمهوری اسلامی ایران حاضر است برای سوادآموزی افراد بی‌سواد هزینه کند و سود سوادآموزی آن‌ها به نظام می‌رسد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: سهم انسان‌ها از دنیا معرفت‌افزایی است، آموزش و پرورش این رسالت را دارد که پرچم دانایی در کشور را برافراشته کند، این اداره در ابتدا فرصت اول علم‌آموزی را در اختیار کودکان قرار می‌دهد و سپس فرصت سوادآموزی در اختیار بزرگسالان توسط اداره آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به ایجاد فرصت سوادآموزی برای همه اظهار کرد: آموزش و پرورش برای باسوادکردن محدودیت زمانی و مکانی را برداشته است، علم‌آموزی دروازه ارتباط با جهان است، تنها راه ارتباط با معارفی که در قرآن وجود دارد، آموختن علم است.

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) فرمودند که انسان باید از زمان تولد تا لحظه مرگ علم بیاموزد، علم‌آموزی جاده‌ای است که انسان باید از لحظه تولد تا زمان مرگ آن را بپیماید و پیمودن در این جاده نباید قطع شود، علم‌آموزی بازنشستگی ندارد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: در میان عبادات تنها نماز است که هیچ وقت نباید تعطیل شود و نماز ستون دین است، دین اسلام در باب سوادآموزی هم عین نماز دستور داده است که انسان هیچ‌وقت آن را ترک کند، رسول اکرم(ص) اهتمام زیادی به مسئله سوادآموزی داشتند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اهتمام رسول اکرم(ص) به سوادآموزی اظهار کرد: مسلمانان در جنگ‌ها کفار را به اسارت می‌گرفتند، رسول خدا(ص) به این اسرا فرمودند که اگر می‌خواهند آزاد شوند، باید یک یا چند مسلمان را باسواد کنند، اکنون جهان اسلام به بلای داعش مبتلا شده و اسیرکشی که این گروه تروریستی انجام می‌دهد، خلاف موازین اسلام است و اسلام به اسرا احترام می‌گذارد.

وی ادامه داد: در کشور ما آموزش بزرگسالان تاریخی به قدمت تاریخ آموزش و پرورش دارد، پیش از ظهور اسلام در ایران سوادآموزی در انحصار طبقه خاصی بود، در دوره ساسانیان تنها افراد وابسته به طبقه پادشاهی امکان باسوادشدن و علم‌آموزی را داشتند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: اسلام پس از ظهورش محدودیت‌های علم‌آموزی را برای مردم برداشت و همه مردم توانستند علم بیاموزند و باسواد شدند، پس از پیروزی انقلاب اسلامی با هدایت‌های امام خمینی(ره) بحث سوادآموزی فارغ از هر برنامه‌ دیگر پیشرفت خوبی داشت.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به ضرورت توجه بی‌سوادان به مسئله سوادآموزی اظهار کرد: سوادآموزان باید همه همت کنند و از این فرصت پیش آمده برای تحصیل علم در نهضت سوادآموزی استفاده کنند، سوادآموزان باید در مسیر سوادآموزی و تحصیل علم گام بردارند.

وی ادامه داد: زندگی سوادآموزان با تحصیل علم و سوادآموزی رشد می‌کند، انسانی که بی‌سواد باشد، با مشکلات زیادی در زندگی روزمره خود مواجه می‌شود و ممکن است از فرصت‌هایی که برایش پیش می‌آید نتواند استفاده کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: مادرانی که باسواد باشند می‌توانند فرزندان خوبی را تربیت کنند، زنان سرمایه‌های این کشور هستند و فرزندان خوب از دامن زنان به مراتب عالی می‌رسند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از وصیت‌های شهیدان به مردم علم‌آموزی است و باید اقشار مختلف مردم این مسئله را جدی بگیرند، حضور حضرت معصومه(س) در شهر قم، این شهر را به پایگاه اصلی تشیع تبدیل کرده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار