مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ۸ بهله پرنده شکاری از گونه‌های بحری و شاهین و تعداد ۳۲ قطعه هوبره در شهرستان گناوه کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۳۴۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ 24 December 2016
حسین دلشب ظهر امروز  در بازدید از مناطق تحت پوشش سازمان حفاظت محیط زیست گناوه با بیان اینکه حمایت و حفاظت از حیوانات و پرندگان رسالت و وظیفه همگانی است اظهار داشت: استان بوشهر زیستگاه مناسبی برای انواع جانوران و پرندگان است که برای حمایت حیات وحش برنامه‌ریزی مدونی  شده است.

وی با بیان اینکه پرندگان شکاری بسیار نادر و کمیاب است از زنده‌گیری پرندگان شکاری در استان خبرداد و افزود:  افراد سودجو برای سودآوری با شکار و زنده‌گیری پرندگان نادر و کمیاب به محیط زیست و  حیات وحش ضربه وارد می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه شاهین، بحری و بالابان از جمله پرندگان شکاری هستند که نسل آنها در حال انقراض است خاطر نشان کرد: ایران عضو کنوانسیون حمایت از گونه‌های حیات وحش در معرض انقراض است که این مهم شامل پرندگان شکاری از جمله شاهین، بحری و بالابان است.

دلشب با اشاره به مهاجرت پرندگان به استان بوشهر بیان کرد: زیست بوم پرندگان شکاری نقاط مختلف کشور است که با سرد شدن هوا به مناطق دیگر از جمله استان بوشهر  مهاجرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه پرندگان شکاری  همه ساله از اوائل مهر به استان بوشهر مهاجرت می‌کنند گفت:  پرنده هوبره از آبان تا بهمن ماه در زیستگاههای این استان حضور بیشتری می‌یابند و مورد توجه  متخلفان شکار و صید برای  زنده گیری  و انتقال به کشورهای حاشیه نشین خلیج فارس قرار می‌گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از کشف و ضبط 8 بهله پرنده شکاری و 24قطعه هوبره در شهرستان گناوه خبرداد و خاطر نشان کرد: ماموران حفاظت محیط زیست استان بوشهر 32 قطعه پرنده شامل 8 بهله پرنده شکاری از گونه‌های بحری و شاهین و  تعداد 24 قطعه هوبره در شهرستان گناوه کشف و ضبط  کردند.

دلشب با بیان اینکه این محموله قاچاق پرندگان از یک شناور لنج  کشف شد گفت: این پرندگان با همکاری مشترک دریابانی گناوه و یگان حفاظت محیط زیست گناوه بدست آمده است.

وی با بیان اینکه  لنج  حامل پرندگان یاد شده  توقیف و اقدامات  قضایی لازم در حال انجام است تصریح کرد: علاوه بر پرندگان یاد شده  17 قطعه طرقه و 25 قطعه فنچ بصورت زنده و 98 قطعه لاشه بلبل خرما و 283 قطعه لاشه قناری از این شناور کشف شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار