یک کارشناس مسایل اجتماعی و خانواده؛
یک کارشناس مسایل اجتماعی و خانواده گفت: والدین باید به صورت مستقیم در چشمان کودک نگاه کنند و با آرامش به او بگویند که کودک را دوست دارند تنها برای ساعاتی مجبور هستند که او را تنها بگذارند.
کد خبر: ۳۴۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷ 20 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛پریسا انصاری اظهار کرد: وقتی والدین با هم دعوا می کنند کودک حتی تا قبل از یک سالگی نیز متوجه اضطراب و نگرانی مادر شده و بیشتر بی تابی و بیقراری می کند و اگر در سن سه یا پنج سالگی باشد با احساس نا امنی برای مادر بیش از دیگر افراد دچار اضطراب و دلهره می شود.
 
وی افزود: همچنین بیشتر کودکانی که والدین آنها شاغل است از نوعی اضطراب و ترس رها کردن ودور افتادن از والدین به ویژه مادر مواجه اند که با بیقراری و بی تابی در اوایل صبح آن را نشان می دهند.
 
وی ادامه داد: والدین باید به صورت مستقیم در چشمان کودک نگاه کنند و با آرامش به او بگویند که کودک را دوست دارند تنها برای ساعاتی مجبور هستند که او را تنها بگذارند.
 
انصاری گفت: کودکان احساس درونی مادر را به خوبی درک می کنند و با اطمینان خاطر ترس و دلهره اشان کمتر می شود.
 
وی تاکید کرد: همچنین در بگو و مگوهای خانوادگی باید لحن صحبت توام با خشونت و عصبانیت نباشد تا کودک دچار اضطراب و ترس اینکه مادرش مورد ظلم قرار می گیرد و ممکن است او را از دست دهد، قرار نگیرد.
 
وی از والدین خواست تا آنجایی که امکان دارد برای حفظ آرامش خود و فرزندانشان از بگو و مگو در حضور کودکان خودداری کنند و خود را فریب ندهند که بچه نمی فهمد یا اینکه تاثیری در روح و روانش ندارد.
 
انصاری گفت: والدین باید آگاه باشد بیشترین دلیل بیقراری، اضطراب، گریه و احساس نا امنی کودکان ریشه در رفتارهای والدین با هم دارد.
 
وی افزود: اضطراب کودکان نقش مهمی در کم خوابی یابی خوابی، بیقراری، شب ادراری، کاهش یادگیری، گوشه گیری و جمع ستیزی و احتمال افزایش ابتلا به افسردگی در بزرگسالی دارد.
 
وی به افزایش آگاهی والدین از این مسایل تاکیدکرد و گفت: مادر و پدر باید بستر مناسب و توام با آرامش را برای پرورش و تربیت کودکان در خانه فراهم کنند و با رفتار مناسب سعی کنند که کودک با احساس امنیت و به دور از اضطراب و دلهره زندگی کند.
 
وی افزود: کودکی که از امنیت و آرامش خانه بهره مند شود علاوه بر افزایش حس اعتماد به نفس، جلوگیری از بیش فعالی و پرخاشگری، یک شخصیت آرام و موفق در زندگی آینده در پیش رو دارد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار