فرماندار دهلران ازبرطرف شدن کمبود سیلو دراین شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۳۴۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵ 20 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سید حسینعلی موسوی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مراحل ساخت سیلوی مکانیزه ذخیره گندم در دشت عباس اظهار کرد: در سال های قبل کشاورزان گندمکار برای تحویل محصول تولیدی خود با مشکل کمبود سیلو مواجه بودند که این امر با مشارکت بخش خصوصی و حمایت دولت و احداث سیلوی مکانیزه بر طرف می شود.
 
وی با بیان اینکه مراحل ساخت سیلوی مکانیزه با 15 درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد، افزود: برای ساخت این سیلوی مکانیزه با مشارکت بخش خصوصی بیش از 50 میلیارد ریال هزینه می شود.
 
موسوی تاکید کرد: با احداث این سیلو، مشکلات ذخیره گندم کشاورزان در بخش موسیان بر طرف خواهد شد و کشاورزان برای تحویل محصول گندم تولیدی خود و ذخیره سازی آن در پایان سال زراعی جاری مشکلی نخواهند داشت.
 
وی با بیان اینکه این شهرستان نیمی از غلات استان ایلام را تولید می کند، گفت: سال گذشته حاصل تلاش کشاورزان دهلرانی تولید بیش از 150 هزار تن گندم بود.
 
وی همچنین به زیر کشت گندم رفتن 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: از این میزان 35 هزار هکتار کشت آبی و 15 هزار هکتار کشت دیم است.
 
فرماندار دهلران پیش بینی کرد در پایان سال زراعی جای بیش از 100 هزار تن گندم مازد بر نیاز از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.
 
به گزارش تابناک ایلام، در شهرستان هم اکنون 2 سیلوی ذخیره گندم با ظرفیت ۵۵ هزار تن وجود دارد و سیلوی جدید نیز با ظرفیت ۲۲ هزار تن در دست ساخت است.
 
دهلران در 220 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و با توجه به منابع آب و خاک از مناطق مهم و مستعد برای کشاورزی در این استان محسوب می شود./ف
منبع: ايرنا
برچسب ها: تابناک ایلام ، سیلو
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ممو خولام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
البته در حال حاضر استان با مشکل سبیلو مواجه شده است. من چند روز پیش یه راننده نیسان دیدم که دماغشو عمل کرده بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار