کارگاه ملی بهداشت مواجهه با انرژی های هسته ای و امواج الکترومغناطیسی با حضور علی گورانی مدیر برنامه بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت و جمعی از کارشناسان بهداشت محیط حرفه ای بیش از 50 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور از روز یکشنبه به مدت 2 روز در چابهار آغاز شد.
کد خبر: ۳۴۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴ 19 December 2016


مدیر برنامه بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری این کارگاه علمی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این کارگاه با همکاری وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی ایران در مدت 2 روز با حضور کلیه مدیران برنامه بهداشت پرتوهای دانشگاههای علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است.
علی گورانی افزود: در این کارگاه مدیران برنامه بهداشت و کارشناسان بهداشت محیط حرفه ای در موضوع یاد شده بحث و تبادل نظر می کنند تا نتیجه مثبت برای مقابله با امواج زیان آور حاصل شود.
وی با بیان اینکه دومین عامل سرطان ریه بعد از سیگار گاز رادیواکتیو و رادون است، خاطرنشان کرد: در این کارگاه اصول کنترل گاز رادون مورد آموزش مجدد قرار می گیرد.
وی بیان کرد: عامل اول سرطان پوست و پیرپوستی در کشور پرتوهای فرابنفش خورشید است که در این کارگاه اصول کاهش مواجهه مردم با نور خورشید مورد آموزش قرار می گیرد.
مدیر برنامه بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مواجهه با برق های فشار قوی بخصوص در مناطق حاشیه شهرها سلامت مردم را با مخاطراتی روبرو می کند و این همایش می تواند اصول کاهش خطرات برق های فشار قوی را مورد بحث و بررسی قرار دهد.
گورانی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در کشور استفاده اصولی از تکنولوژی های استفاده از پرتوها است که برای کاهش مشکلات موجود در مراکز کار با اشعه مورد بررسی و بازآموزی قرار می گیرد.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار