حال این دولت نیز با شیوه جدیدی که درآن فرمانداران ومدیران دستگاههای اجرایی شهرستانها بصورت منظم در میان روستاها وبخش های مختلف حضور یافته وبا حضور دربطن مردم وبررسی مشکلات مردم سعی دارند شیوه جدیدی از تبلیغات انتخاباتی به سبک دولتها را در سطح استان عملیاتی نمایند.
کد خبر: ۳۴۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 19 December 2016
تابناک ایلام::دهه ها از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می گذرد وآثار توسعه همه جانبه در استانهای مختلف کشور به وضوح دیده می شود ،اما آنچه که دراین بین به صورت برجسته خودنمایی می کند ،وجود شکاف منطقه ای ناشی از تبعیض وتوزیع ناعادلانه سرمایه ها در بسیاری از مناطق کشور نظیر استان همیشه محروم ایلام است.
 
این استان بلافاصله پس از انقلاب اسلامی ،بعنوان خاکریز اول دفاع مقدس درجنگ ویرانگر تحمیلی درگیر و هشت سال ناملایمات وسختی های ناشی از آن را به جان خرید.اینک می توان تلفیقی از آثار محرومیت های دوران ستمشاهی ،زخمهای عمیق ناشی از جنگ وبی تفاوتی دولتهای پسا جنگ را بر پیکر نحیف آن مشاهد کرد.
 
از دوران انقلاب اسلامی به بعدتاکنون 11دولت مختلف در کشور برسر کار آمده وتاکنون در زمینه ترمیم خرابیها وخدمات عمرانی در شهرها وروستاها که آن هم حق مسلم هر انسانی برای زیست محسوب می شوند ،اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته اما حقیقتا برنامه کلان   وملموسی در زمینه رفع مشکلات ودغدغه های شاخص استان نظیر بیکاری وتوسعه اقتصادی وصنعتی و...اجرایی نشده است .البته در حوزه هایی نیز توسط برخی دولتها کارهایی به مرحله اجرا در آمده و درج این مطلب به معنای نفی خدمات نظام جمهوری اسلامی در استان نیست وتغییرات فاحش بعمل آمده  نسبت به دوران رژیم گذشته کاملا هویداست که خاطرات افراد مسن وکسانیکه ایلام در دوران طاغوت را به یاد دارند قطعا به وضوح به تغییرات ایجاد شده گواهی خواهند داد؛ اماحقیقتا این اقدامات نسبت به استانهای توسعه یافته وظرفیتهای موجود دراستان ناکافیست.
 
قدرمسلم این است اگر تاکنون تنها 50درصدازمصوبات سفرهای استانی دولتها به استان و شعارهای تبلیغاتی داده شده در ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری ومجلس شورای اسلامی جامه عمل پوشانیده می شد،شاید در حال حاضر واژه نامیمونی بنام "محرومیت"و "کمتر توسعه یافته "نام "ایلام" را همراهی نمی کرد.
 
این درحالیست که این استان در حوزه های مختلف اقتصادی ،نفت وگاز ،گردشگری ،کشاورزی وصادرات وواردات از ظرفبت های فوق العاده ای بهره مند است اما این ظرفیتها تاکنون تنها خوراک تهیه تبلیغات رقابتهای  انتخاباتی ودعواهای سیاسی را تامین کرده است.
 
اینک که دولت یازدهم رفته رفته به ماههای پایانی عمر خود نزدیک می شود  ،باردیگر بازار  شعارهای شیرین تبلیغات و اجرای طرحهای صرفا انتخاباتی داغ شده است،شیوه های جدید ی ازتبلیغات در قالب طرحهای خدمت رسانی به مردم در حال رونمایی است که ناخودآگاه ذهن هر ایرانی را به سمت وسوی اقدامات تبلیغاتی ماههای پایانی دولت نهم سوق می دهد.
 
اقدامات تبلیغاتی بی سابقه ای که آن زمان به شکل افزایش ناگهانی حقوق کارکنان دولت،پرداخت سود سهام عدالت وعیدی ،توزیع سیب زمینی رایگان ودهها مورد دیگر تجلی یافت ودر دوران انتخابات وپس از آن نیز هزینه های سنگینی را به ملت ، دولت ونظام تحمیل کرد.
 
حال این دولت نیز  با شیوه جدیدی که درآن فرمانداران ومدیران دستگاههای اجرایی شهرستانها ؛بصورت منظم  در میان روستاها وبخش های مختلف  حضور یافته وبا حضور دربطن مردم وبررسی مشکلات مردم سعی دارند شیوه جدیدی از تبلیغات انتخاباتی به سبک دولتها را در سطح استان عملیاتی نمایند.
 
گویا دراین شیوه تبلیغاتی که  بعنوان یک برنامه سراسری به تمام مدیران اجرایی دولت در تمام استانها ابلاغ شده است ،فرمانداران وبخشداران  موظف شده اند در هر چند روز مدیران چند دستگاه اجرایی را به بطن روستاها وبخشها گسیل داده وبصورت چهره به چهره و رودر رو با مردم به گپ وگفت !پرداخته و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار بگیرند.
 
نکته جالب وقابل تامل در اجرای چنین طرحهای تبلیغاتی این است که این اقدامات تبلیغاتی در دولت قبل ،بعنوان یک عمل مذموم و نکته ضعف مدیریتی تلقی ومخالفین دولت نهم که مسئولین دولت یازدهم را تشکیل داده اند به جد از این طرحهای دولت سابق بعنوان اقدامات پوپولیستی یاد نموده و بر طبل مخالفت با می کوبیدند،حال با این وجود چرا تئوریسین های طیف حاکم مجددا به آن روی آورده اند جای بسی سوال وتامل است!
 
اگر چه روح عمل ،با شعارهای نظام هیچ منافاتی ندارد ،اما دولتها بخوبی می دانند که مردم ولی نعمت آنان بوده وقطعا بود ونبود آنان نیز به تصمیم مردم بستگی دارد ،حال باوجود وقوف مسئولین  به این مهم که مردم تعیین کننده هستند ،این سوال در ذهن متبادر می شود که چرا در طول چهار سال زمامداری، حاضر به حضور در بین مردم نشده تا مشکلات آنان را نه فقط در مقابل دوربین خبرنگاران بلکه بصورت عملی مرتفع نمایند؟! تااز این طریق آنچنان در دل مردم جا خوش کنند که نیاز به رونمایی از سبک های جدید ومردم فریبانه جاری احساس نشود !  
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار