کد خبر: ۳۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹ 12 May 2015
عضو هیئت رئیسه فدراسیون کوهنوردی مازندران از صدور مجوز برای احداث خانه کوهنورد در پلور خبر داد و گفت: متاسفانه امداد و نجات کوهستان در کشور متولی خاصی ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی ساری‌خانی در حاشیه نخستین کارگروه گردشگری مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت کوه دماوند بحرانی است.

وی با بیان اینکه تمام کوه‌های دنیا با معضل زباله مواجه هستند، گفت: برای رفع معضل زباله یک عزم ملی و دولتی نیاز است و باید راهکار جامع برای حل معضل زباله در استان مازندران تبیین شود.

مدیر نگهداری پناهگاه‌های کشور با بیان اینکه احداث هر گونه پناهگاه در کشور ممنوع است، تصریح کرد: خانه کوهنورد در نزدیک‌ترین روستا در دستور کار فدراسیون کوهنوری قرار دارد.

ساری‌خانی با اعلام اینکه نگاه علمی برای ساماندهی کوه دماوند وجود ندارد، گفت: متاسفانه طرح جامع برای ساماندهی کوه دماوند در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مازندران به‌عنوان قطب گردشگری در کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: مطالعه دقیق و منسجم برای احیای و ثبت جهانی شدن کوه دماوند در استان مازندران باید در اولویت قرار گیرد.

ساری‌خانی از صدور مجوز برای احداث خانه کوهنورد در روستای پلور در بخش لاریجان آمل خبر داد و گفت: برای اسکان کوهنورد و گردشگران داخلی و خارجی خانه کوهنورد در پلور ساخته می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار