کد خبر: ۳۴۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۱ 18 December 2016
عالم دینی اهل سنت گفت: بدخواهان نظام جمهوری اسلامی درصدد برافروزی آتش تفرقه برآمده‌اند و ضمن اختلاف‌افکنی مذهبی و به راه انداختن جنگ‌هایی در این راستا، توانسته‌اند به نوعی چهره خشنی از مسلمانان در جوامع بین‌المللی نشان دهند.

مولوی یعقوب حسین‌بر در گفت‌وگو با خبرنگار  تسنیم در خاش اظهار داشت: همبستگی و اتحاد راهی برای رسیدن به موفقیت و پیروزی در عرصه‌های مهم بین‌المللی است و مسلمانان باید برای رسیدن به موفقیت همواره وحدت، همدلی و همزبانی را حفظ کنند.

عالم اهل سنت و مدرس مدرسه دینی با بیان اینکه وحدت تنها با حرف و دادن شعار محقق نمی‌شود، افزود:  تنها با انسجام حقیقی شیعه و سنی در مرحله عمل می‌توان به وحدت و نتیجه دلخواه در جهان اسلام رسید.

وی تصریح کرد: جای تاسف است که بدخواهان نظام جمهوری اسلامی درصدد برافروزی آتش تفرقه برآمده‌اند و ضمن اختلاف‌افکنی مذهبی و به راه انداختن جنگ‌هایی در این راستا، توانسته‌اند به نوعی چهره خشنی از مسلمانان در جوامع بین‌المللی نشان دهند و می‌خواهند از این طریق ریشه اسلام را بخشکانند.

مولوی حسین‌بر تصریح کرد: وحدت امروز ملت ایران در جهان اسلام بی‌نظیر است و با این اتحاد و وحدت است که ملت‌ها می‌توانند راه عظمت و پایداری را بپیمایند و در بستری آرام زندگی کنند.

رابط نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خاش اختلاف‌افکنی و دشمنی بین برادران ایمانی و هم دین را از مهم‌ترین برنامه‌های دشمنان اسلام خواند و افزود: مردم ایران اسلامی از طریق برادری و اتحاد در مقابل خدعه‌های دشمنان تفرقه‌افکن تا جایی پیش رفته‌اند که بذر ناامیدی را در قلب‌های آنها کاشته‌اند.

وی افزود: اختلاف و دوری از وحدت از مصیبت‌هایی است که ثمره‌ای جز شکست و از بین رفتن عظمت اسلامی ندارد و این امر باعث می‌شود که برادری به دشمنی تبدیل شود.

مولوی حسین‌بر گفت: ما باید با تأسی از قرآن کریم با هم متحد شویم، چرا که ما مسلمانان معتقدیم باید به آنچه که در سنت نبی گرامی اسلام(ص) آمده است عمل شود.

امروزه شیاطینی هستند که با سردادن تکبیر فتوای قتل مسلمانان را صادر می‌کنند اما همگان بدانند طبق فرموده رسول گرامی اسلام(ص) هر کس با ادعای مسلمانی خون مسلمان دیگر را حلال بداند و او را به قتل برساند، مسلمان نبوده بلکه کافر است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار