مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: 5 هزار و 170 تن موادغذایی فاسد شدنی و با کیفیت از این استان به کشورهای عراق، امارات، تاجیکستان و قرقیزستان صادر شد.
کد خبر: ۳۴۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 14 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، عبدالمحمد نجاتی در آیین تجلیل از 19 نفر از کارکنان نمونه و آسیب دیده ناشی از کار نظارت دامپزشکی اظهار کرد: از این میزان 422 تن شیرخشک، 86 تن ماهی منجمد و تازه و بیش از 4 هزار و 662 تن خوراک آبزی بوده است.
وی بازرسی مستقیم ماموران دامپزشکی از 21 هزار و 641 مورد از عوامل تولید و توزیع مواد خام فاسد شدنی در سطح استان را طی هفت ماه سال جاری یادآور شد و تصریح کرد: از این تعداد 37 هزار و 334 کیلوگرم مواد پروتئینی فاسد غیر مجاز شناسایی و از چرخه مصرف خارج شد.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تعداد طیور کنترل کیفیت و تایید سلامت شده در کشتارگاه های سطح استان در سال جاری را 4 میلیون و 19 هزار قطعه ذکر کرد و توضیح داد: در این مدت 46 هزار و 757 قطعه طیور الوده و مشکوک به بیماری از چرخه مصرف خارج شد.
دکتر نجاتی افزود: در سال جاری 121هزار و 49 راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های صنعتی استان زیر نظر ماموران دامپزشکی کشتار و با کنترل کیفیت لاشه روانه بازار مصرف شده است.
استان چهارمحال و بختیاری با داشتن جمعیت عشایری و پرورش بیش از یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک و سنگین و تولید بیش از 17 هزار تن ماهی سردابی (قزل آلا) قطب دامپروری و آبزی پروری کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار