عضو شورای اسلامی استان قم خبر داد
عضو شورای اسلامی استان قم گفت: اکنون 117 روستای استان قم به اینترنت پرسرعت متصل هستند.
کد خبر: ۳۴۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۸ 14 December 2016
به گزارش تابناک قم، علی مرادی در جلسه شورای اسلامی استان قم که در ساختمان فرمانداری برگزار شد، با اشاره به کارگروه توسعه روستایی استان اظهار کرد: به عنوان نماینده شورای اسلامی استان قم در این کارگروه شرکت می‌کنم، کارگروه توسعه روستایی استان قم در استانداری شکل گرفته است.

وی ادامه داد: جلسات کارگروه توسعه روستایی استان قم به صورت مستمر با حضور مدیران استان برگزار می‌شود، در نخستین جلسه این کارگروه بحث آسیب شناسی فعالیت ادارات در روستاها و زمینه شناسی برای توسعه روستاها مطرح شد و اعضای کارگروه تصمیم گرفتند که در هر جلسه مدیر یک دستگاه اجرایی استان در خصوص فعالیت‌های دستگاه متبوع در زمینه توسعه روستاها گزارش بدهد.

عضو شورای اسلامی استان قم افزود: یکی از مصوبات جلسات کارگروه توسعه روستایی بحث تشکیل یک گروه برای بازدید از روستاهای استان بود، همچنین تصمیم گرفتیم که کارگروه‌هایی هم در بخشداری‌های استان تشکیل شده و پیشنهادات آن کارگروه‌ها به کارگروه توسعه روستایی استان قم ارسال شود. در کارگروه توسعه روستایی در خصوص ایجاد بازار و مکان برای عرضه کالاهای تولیدشده بخش‌های استان هم بحث شد.

مرادی با اشاره به مباحث مطرح شده در دومین جلسه کارگروه توسعه روستایی استان قم اظهار کرد: در این جلسه مدیر وقت آبفای استان حضور پیدا کرد و در خصوص عملکرد دستگاه متبوع خودش در روستاهای قم گزارش داد، در جلسه تصمیم گرفته شد که به بحث آب روستاهای استان توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: در جلسه بعدی کارگروه توسعه روستایی استان قم در خصوص شناسایی اماکن بلااستفاده ادارات در روستاها و اجاره آن اماکن به دستگاه‌های دیگر تصمیم گیری شد، همچنین در جلسه دیگر این کارگروه، مدیر شرکت برق استان حضور پیدا کرد و گزارشی از عملکرد این شرکت در روستاهای قم همچون تعویض کنتورها ارائه داد.

عضو شورای اسلامی استان قم افزود: اعضای این شورا می‌توانند پیشنهادات خود را به کارگروه توسعه روستایی استان ارائه بدهند تا در خصوص این پیشنهادات تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: در یکی از جلسات اخیر کارگروه توسعه روستایی استان قم گزارشی از وضعیت پوشش اینترنت در روستاهای استان ارائه شد، اکنون 117 روستای استان قم به اینترنت پرسرعت متصل هستند و قرار است که تا پایان سال تمام روستاهای استان به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

مرادی با اشاره به مزیت گردشگری روستاهای استان قم خاطرنشان کرد: قرار است که در چندین باغ در روستاهای استان از جمله در بخش کهک با تغییر کاربری، امکان باغ گردی را فراهم کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار