رئیس سازمان بسیج اساتید عنوان کرد؛
رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: از ۱۵۰ هیئت اقتصادی خارجی بدون بستن حتی یک قرار داد استقبال کرده ایم.
کد خبر: ۳۴۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 13 December 2016
 سهراب صلاحی صبح سه شنبه در مراسم افتتاحیه کارگاه پیوست نگاری اظهار کرد: هدف نخست انقلاب اسلامی تبدیل ایران به قدرت بین المللی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ایران در اقتصاد رتبه ۱۸ را در سطح دنیا دارد، بیان کرد: اگر حرکت جهادی در این زمینه داشته باشیم می توانیم این رقم را تک رقمی کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید، استقرار تمدن نوین اسلامی را یکی دیگر از اهداف انقلاب عنوان کرد و گفت: استقرار این تمدن نیازمند پیشرفت همه جانبه و پایدار است و این پیشرفت زمانی در کشور شکل می گیرد که مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

صلاحی با بیان اینکه پیوست فرهنگی اقدام عملیاتی برای این کار است، عنوان داشت: پیوست فرهنگی برنامه های فرهنگی را به عمل اجتماعی تبدیل می کند.

انقلاب اسلامی مانعی برای تسلط آمریکا بر فرهنگ دنیا بود

وی با بیان اینکه آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که برای تسلط بر جهان باید بر انرژی و فرهنگ کشورها حاکم شوند، بیان داشت: در این مسیر انقلاب اسلامی یک مانع بوده که برای این برنامه دشمن چالش ایجاد کرده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید با تأکید بر اینکه اگر استقلال خود را می خواهیم باید تبدیل به یک قدرت بین المللی شویم، افزود: اینکه منتظر باشیم تا اروپایی ها به ما علم بدهند هرگز این کار را نخواهند کرد همانطور که شرکت توتال در عسلویه وارد شد و بلای زیست محیطی به جان ما انداخت.

صلاحی با اشاره به اینکه در کشور این همه نیروی بیکار و دانشجوی تحصیل کرده بیکار داریم که خانه نشین هستند، عنوان داشت:  چرا با وجود این همه ظرفیت و توانمندی باید برای شرکت های انگلیسی کار کنیم و یا به فرانسوی ها بگوییم برایمان گوجه بکارند؟

وی با بیان اینکه امروز دانشجویان ما پهپادی می سازند که تنها در آمریکا ساخته می شود و آن را به روسیه می فروشیم، افزود:حدود هفت درصد منابع دنیا در ایران وجود دارد و این در حالی است که تنها یک درصد از جمعیت جهان را شامل می شویم.

رئیس سازمان بسیج اساتید، مشکل کشور را در مدیریت نادرست دانست و گفت: اقتصاد کشور مدیریت جهادی می خواهد، مدیری می خواهد که با دیدن کارگر و صنعت گر انگیزه اش بیشتر شود.

استقبال از ۱۵۰ هیئت خارجی بدون حتی یک قرارداد

صلاحی ادامه داد: بعضی مدیران در زمان بازدید از یک پروژه طوری راه می روند که ذره ای گرد بر آن ها ننشیند، این مدیران به درد اقتصاد نمی خورند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۰ میلیارد دلار در بانک ها پول داریم که اگر ۵۰ میلیارد آن را خرج تولید کنیم مشکلات حل می شود، بیان داشت: اگر این پول را هزینه کردیم و کاری نشد آن وقت باید از خارج کشور درخواست داشت که در کشور سرمایه گذاری کنند که آن هم با وجود همه تلاش ها امسال تنها به یک میلیارد دلار رسید.

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه پول، منابع، نیرو، بازار و دانش در کشور وجود دارد و مدیریت جهادی نیاز داریم، بیان کرد: مدیری می خواهیم که بداند اگر با مردم باشد می تواند اقتصاد را متحول کند.

صلاحی اضافه کرد: اگر این مدیر را می داشتیم نباید تا الان ۱۵۰ هیئت را در کشور استقبال می کردیم دریغ از حتی انعقاد یک قرار داد.

وی با اشاره به اینکه صنعت هسته ای کشور را تعطیل کردیم اما از ۱۵۰ میلیارد دلار پول بلوکه شده تنها ۱۵ میلیارد دلار وارد کشور شد، افزود: این در حالی است که تنها در قرار داد کرسنت ۱۸ میلیارد دلار خسارت دادیم.

آمریکا از پشت به کشور خنجر زد

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) می فرماید: بترسید از روزی که دشمن از راه دوستی با شما وارد شود، عنوان: نمونه این حدیث را امروز دیدیم که چگونه آمریکا از پشت به کشور خنجر زد.

صلاحی با بیان اینکه دولت قبل از اینکه برجامی امضا شود تا مقداری از اورانیوم غنی شده را از کشور خارج کرد و مابقی را نیز بعد از آن، بیان کرد: حالا با این وضعیت دولت می خواهد به مردم چه چیزی بگوید؟

وی با اشاره به اینکه آقای روحانی همه چیز کشور را به این قرارداد گره زد و هزینه زیادی برای آن کرد، بیان کرد: اما در مقابل طرف آمریکایی به اندازه یک جو احترام قائل نشد به طوری که نماینده رئیس جمهور را ۳۳ روز پشت درهای سازمان ملل نگه داشتند.

رئیس سازمان بسیج اساتید با تأکید بر اینکه اگر برجام پیوست فرهنگی می داشت این مشکلات به وجود نمی آمد، بیان داشت: اگر  مذاکره پیوست فرهنگی می داشت این طور نمی شد که آقای «کری» حق آب و نان ظریف را رعایت نکند.

دولت به دنبال توجیه کردن نباشد

صلاحی با بیان اینکه در این زمان باقی مانده همه مردم باید به دولت کمک کنند، افزود: دولت نیز نباید دنبال توجیه کردن و تقصیر را برگردن دیگری انداختن باشد.

وی با اشاره به اینکه آقای روحانی در سال ۹۳ اعلام کرد که مسئولیت این برجام را برعهده می گیریم، گفت: الان هم باید آقای روحانی آن را به گردن بگیرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه مقام معظم رهبری حرف خود را در مورد برجام زدند اما جامعه داشت دو قطبی می شد، بیان کرد: ایشان بخاطر جلوگیری از دو قطبی شدن جامعه با شرایطی اجازه مذاکره دادند که این شروط هم رعایت نشد.

وی ادامه داد: ایشان در مورد حضور احمدی نژاد این اخطار را دادند چراکه اگر احمدی نژاد وارد انتخابات می شد جامعه دو قطبی می شد
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار