نماینده ولی فقیه در گلستان:
نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: اگر امروز اسلام باقی مانده و بعد از قرن ها به دست ما رسیده نتیجه تلاش علمای اسلام است و مسئولیت علما را مواظبت از مصالح امت اسلامی است.
کد خبر: ۳۴۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 11 December 2016
نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: اگر امروز اسلام باقی مانده و بعد از قرن ها به دست ما رسیده نتیجه تلاش علمای اسلام است و مسئولیت علما را مواظبت از مصالح امت اسلامی است.

 آیت الله سیدکاظم نورمفیدی یکشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای روحانی در مصلی گرگان ، گفت: روحانیون اسلام به عنوان وارثان نبی اسلام سه مسئولیت بزرگ و بی بدیل را برعهده دارند که نخستین آن تبیین و تبلیغ دین اسلام است که در طول تاریخ و طی قرن ها بر عهده حوزه های علمیه و علمای اسلام بوده است.

وی افزود: این وظیفه روحانیت است که حافظ مصالح امت باشد و  با توجه به تهاجم دشمن این کار سنگینی است.امام جمعه گرگان افزود: مسئولیت سوم ایستادگی و مبارزه همراه با جنگ و جهاد در مقابل سلطه‌گرانی است که درصدد نفوذ به امت اسلامی و استعمار اسلام هستند.

وی بیان کرد: امروز با افتخار در مقابل بشریت اعلام می کنم علمای اسلام در تاریخ زندگی خود در مقابل این مشکل ایستادند و از بین آن ها بسیاری زندانی شدند و چه سرهایی که بالای دار رفت.

آیت الله نورمفیدی افزود: اگر به تاریخ اسلام نگاهی بیندازیم رد پای علمای زیادی را می بینیم که نقش موثری در جامعه اسلامی داشتند از جمله مرحوم شیرازی که زمانیکه که احساس کرد کشور توسط انگلیسی‌ها مورد تهاجم است کشور را با یک خط فتوا نجات داد.

وی اظهار کرد: میرزا تقی شیرازی هم در جریان استعماری که در کشور عراق به وجود آمده بود وارد صحنه شد و اقداماتی را انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: هر وقت احساس می‌شد دشمن به شکل خاصی در حال تهاجم به حوزه اسلام و کشورهای اسلامی است در صف مقدم مقاومت علمای اسلام بودند و جان خود را برای حفظ  دین اسلام به خطر می انداختند.

امام جمعه گرگان افزود: عزت الدین قسام و شیخ احمد یاسین از جمله علمای دیگری بودند که در کشورهای مسلمان از جمله فلسطین با از دست دادن چشم و جان خود در مقابل استعمارگران ایستادگی کردند و به شهادت رسید.

وی اظهار کرد: در جریان کاپیتولاسیون که رژیم شاهنشاهی اختیاراتی را به سربازان آمریکایی ها داده بودند من شاهد بودم که چگونه امام (ره) تحمل خود را از دست دادند و در مقابل این توطئه ایستادگی کردند و این انقلاب به ثمر رسید.

امام جمعه گرگان گفت: به ثمر رسیدن این انقلاب در درجه اول درایت و آگاهی حضرت امام خمینی (ره) و درک ایشان از موقعیبت کشور و در درجه بعدی ایستادگی روحانیت و همه مردم بود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه سلطه گران و بیدادگران بعد از انقلاب کشور ما را رها نکردند، افزود: دشمنان ما سعی کردند با تحمیل جنگ تحمیلی برما انقلابمان را تضعیف کنند اما باز هم علما در این زمینه نقش سازنده ای داشتند.

آیت الله نورمفیدی افزود: روحانیت با حضور خود در تمام بخش ها و قسمت های جامعه در کنار رزمندان هم پای آنها می جنگیدند و به شهادت می رسیدند.

وی گفت: امروز بدترین دامی که دشمنان در برابر مسلمانان گسترانیده اند ایجاد اختلاف بین امت اسلامی است و خیلی باید مراقب باشیم چراکه شیعه های انگلیسی و سنی های آمریکایی برای مردم خطرناک هستند و وظیفه روحانیون است که این مسائل را برای مردم تشریح کنند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه راحت ترین و موثرترین چیزی که می تواند به دشمن خدمت کند اختلاف بین امت اسلامی است، گفت: کثیف ترین و پلیدترین شکل خدمت به دشمن، کاری است که داعشی ها و تکفیری ها انجام می دهند.

وی تصریح کرد: بدترین ضربه و ضرری که داعشی ها به اسلام می‌زنند این است که چهره اسلام را در برابر همه بشریت خدشه دار کنند و با این کارشان دیگر فردی گرایشی به اسلام پیدا نمی کند.

امام جمعه گرگان گفت: از چهار هزار شهیدی که تقدیم انقلاب کرده ایم ۶۰۰ شهید متعلق به اهل سنت بوده  و بر ای همه آنها علو درجات را از خداوند می طلبیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار