در ۷۸ امین جلسه شورای اسلامی شهر اردبیل، شهردار اردبیل اقدامات چهار ساله خود را در مدیریت این شهر تشریح کرد.
کد خبر: ۳۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 12 May 2015

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری شامگاه دوشنبه در این جلسه بعد از قرائت نامه استعفای خود به توسعه های شهر اردبیل در ابعاد مختلف اشاره کرد و افزایش قابل توجه درآمد شهرداری از ۵۱۰ میلیارد ریال در سال ۹۰ به سه هزار میلیارد ریال در سال جاری را یادآور شد.

وی توسعه ۸۵ هکتار فضای سبز و افزایش سرانه از ۵.۳ متر مربع به هفت متر مربع را یادآوری کرد و افزود: توسعه فضاهای سبز به ویژه در مناطق کم برخوردار از جمله میر اشرف، ورودی شورابیل، اطراف بالخلی چای، شهرک سبلان، شهرک بسیجیان و شهرک مخابرات قابل توجه است.

شهردار اردبیل با اشاره به ۵۰ کیلومتر شبکه گذاری جهت آبیاری مدرن فضای سبز و بهسازی پارک ها از جمله فردوس، وکیل و نسترن ادامه داد: در عین حال شبکه‌ آبیاری مدرن در ورودی شورابیل راه اندازی شده است.

این مسئول در تشریح اقدامات حوزه عمران شهری به بهسازی سه کیلومتر از طول بالخلی چای، تعریض خیابان ملا باشی، بهسازی فاز اول جهل متری توانیر، تندرو های کمربندی دوم وحدت تا رضوان، ۳۵ متری سینا، ۴۵ متری مابین مقدس و‌ آزادگان، ۱۴ متری چراغ علی، قاجاریه، فاز سوم کارخانه آسفالت و پنج راهی سلمان آباد اشاره کرد.

بدری با تاکید به پرداخت ویژه به آب های سطحی گفت: ۸۵۰ هزار تن آسفالت ریزی در طول چهار سال تا جایی که حتی یک بار آسفالت سوخته مصرف نشده است در وضعیتی که قیمت قیر چند برابر شده از جمله اقدامات شاخص است.

وی با یادآوری ساماندهی ۹۰ درصد انهار شهری، پروژه های کلیدی را شامل ارجستان، داروپخش، زیرگذر نادری و پل ایستگاه سرعین برشمرد و خواستار توجه به اصلاح هندسی برخی معابر و اجرای طرح جامع ترافیک شهر اردبیل شد.

شهردار اردبیل به خرید ۳۲ دستگاه اتوبوس، راه انداری بلیط الکترونیکی، خرید دستگاه خط کشی برای شهرداری و اجرای ۲۴ پل عابر گذر اشاره کرد و افزود: در عین حال ساخت فرهنگسرای پارک بانوان و ساختمان منطقه سه شهرداری قابل ذکر است.

بدری با اذعان به نظر سنجی از عموم شهروندان و تاکید به ساخت سرویس بهداشتی در سطح شهر به ساخت سرویس در ۱۵ نقطه اشاره کرد و گفت: در عین حال تعیین تکلیف زمین بلاتکلیف خیابان عطایی در ۱۵ هکتار بعد از ۱۷ سال در حالی انجام شد که اگر اتفاق نمی افتد شهرداری باید ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه می کرد.

وی به رفع مشکل مالکیت شهرک ولایت، تصویب کاربری ۲۵ هکتار زمین ورودی شهر از سمت خلخال اشاره و تصویب آموزش و رفاه پرسنل، سند تحول اداری و نرم افزار شهرداری را از اقدامات شایان توجه خواند.

شهردار اردبیل تعیین تکلیف ۴۰۰ نفر از کارکنان شهرداری و اخذ گواهی نامه مدیریت کیفیت در سال ۹۲ را از نقاط برجسته مدیریت خود دانست و اضافه کرد: در سال ۹۲ شهرداری اردبیل بر اساس مستندات به عنوان شهردار نمونه کشور انتخاب شد.

بدری با تاکید به نقد پذیری مجموعه شهرداری از انتخاب شهردار اردبیل به عنوان مدیر نقد پذیر توسط خبرگزاری مهر یاد کرد و افزود: بعد از ۴۰ سال اقدامات شهرداری اردبیل درجه این شهرداری را از ۱۰ به ۱۱ ارتقا داد.

این مسئول با اشاره به تدوین شیوه نامه جذب سرمایه گذار توسط شهرداری تصریح کرد: این شیوه نامه نتایج مطلوبی به دنبال داشت و هشت هزار میلیارد ریال پروژه مشارکتی آغاز شد که از آنجمله می توان به تیراژه، روناک، بازار مبل، پارکینگ درخشان، باران، شوراسنتر فاز دوم و بازار شهریار اشاره کرد.

به گفته شهردار اردبیل از جمله اقدامات مطلوب حمایت از تیم فوتبال شهرداری اردبیل بود که بعد از ۱۵ سال در دسته یک درخشید و در سال اول نیز جایگاه خود را حفظ کرد و با قدرت حاضر شد.

بدری تاکید کرد که تنها پروژه بلاتکلیف و مطالبه جدی مردم بازار آهن فروشان بود که با تملک ۳۸ هکتار زمین برای آن انتظار می رود به زودی کلنگ زنی شود.

وی در پاسخ به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر تعیین تکلیف نیروهای به کارگیری شده شهرداری به ویژه کارگران اضافه کرد: این نیروها حتی قبل از حضور من در شهرداری به شکل نیروی شرکتی به کار گرفته می شدند و با آغاز فصل کاری تعداد آن ها افزایش می یابد و با اتمام تعدادشان کاهش می یابد.

این مسئول تصریح کرد: ما با هیچ کدام از این نیروها قرارداد نداریم و امسال در فضای سبز به تشخیص شورا نیروهایی به صورت حجمی به کار گیری شدند.

شهردار اردبیل همچنین در خصوص شفاف سازی نحوه هزینه کرد ماده ۱۷ افزود: هزینه کرد ماده ۱۷ مطابق اختیارات شورا بوده و بنده بر خلاف برخی اظهارات که از این ماده در مساجد هزینه کرده ام، هیچ هزینه خودسرانه نداشتم و در برخی مواقع حتی هزینه کرد به تشخیص شورا انجام شده است.

وی یادآور شد سال گذشته شهرداری حتی یک میلیارد ریال از سقف اختیارات خود کاهش داد تا صرفه جویی در هزینه ها صورت گیرد.

بدری در پاسخ به انتقادات مبنی بر تاخیر در اجرای پل ایستگاه سرعین، اضافه کرد: قبول دارم این پروژه به طول انجامید چرا که با تغییر مدیریت استان و تغییر نقشه در نهایت برداشت های مختلف از مناقصه پروسه آن طولانی شده بود.

شهردار اردبیل به رکود اقتصادی سال گذشته و کاهش ۵۷ درصدی پروانه ها اشاره کرد و گفت: تمامی این کمبودها برنامه های شهرداری را نیز متاثر ساخته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار