معاون رئیس آکادمی علوم چین (CAS) در دیدار با قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز، برای همکاری با این دانشگاه در زمینه های مختلف علمی اعلام آمادگی کرد.
کد خبر: ۳۴۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶ 10 December 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز: پروفسور انگ وانگ (Enge Wang) با ابراز خرسندی از حضورش در دانشگاه شیراز گفت: آمادگی داریم در زمینه های مختلف به ویژه اسکن های کامپیوتری و تاسیس آزمایشگاه های پیشرفته با دانشگاه شیراز همکاری کنیم. ‌
آکادمی علوم چین( Chinese Academy of Sciences) یالاترین موسسه آکادمیک و همچنین مرکز پژوهشی جامع علوم در چین‌ است.
قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز هم در این دیدار که با حضور جمعی از مدیران و استادان دانشگاه شیراز برگزار شد، با اشاره به پیشینه دیرینه رابطه ایران و چین، اظهار داشت: این آمادگی در دانشگاه شیراز وجود دارد که همکاری های علمی را در سطح بین المللی بیش از پیش گسترش دهد.
سیدعلی اکبر صفوی، بنیان و اساس دانشگاه شیراز را بین المللی توصیف کرد و گفت: در پی اجرایی کردن تفاهم نامه ها با رویکرد معنابخشی به ارتباطات بین المللی هستیم.
قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز، پیشنهاد داد برای آسان سازی ارتباط میان دانشگاه شیراز و آکادمی علوم چین، دفتری در 2 کشور ایجاد شود.
رئیس مرکز همکاری های علمی- بین المللی دانشگاه شیراز هم در این نشست، ضمن معرفی دانشگاه شیراز به بیان توانمندی ها و ظرفیت های فراوان این مرکز علمی در حوزه های مختلف پرداخت.
سیده زهره عظیمی فر، بیان داشت: در زمینه های تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه های مشترک، برگزاری دوره های مشترک و اجرای کنفرانس های بین المللی مذاکراتی صورت گرفته و مقرر شده که به امضای تفاهم نامه منجر شود.
دانشمندان آکادمی علوم چین در اکثر زمینه‌های علوم و فناوری‌های پایه و حوزه‌های فناوری‌های پیشرفته استراتژیک فعالیت دارند.
این آکادمی دارای 100 مرکز تحقیقاتی، 12 شعبه آکادمیک، 2 دانشگاه، 11 واحد حمایت‌کننده و 23 واحد استانی است و
علاوه بر این که دارای 200 آزمایشگاه ملی و مرکز مهندسی کلیدی است، میزبان بیش از 100 آزمایشگاه ملی و مرکز مهندسی کلیدی نیز هست و در مجموع این آکادمی یک هزار سایت و ایستگاه در کل کشور چین در اختیار دارد.
دانشگاه علم و فناوری چین که یکی از دانشگاه های برتر چین به شمار می آید نیز زیر نظر آکادمی علوم چین فعالیت می‌کند و به‌ تنهایی بیش از 38 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد.
این آکادمی، میزبان بیش از 85 درصد زیرساخت‌های مقیاس‌ بزرگ علمی چین است و دارای 60 هزار نیرو است که
48 هزار و 500 نفر از آنان در زمره محققان حرفه ای هستند و نزدیک به 19 هزار نفر پروفسور محقق با آن همکاری دارند.
آکادمی علوم چین علاوه بر نقش ویژه‌ای که در توسعه علم و فناوری در چین داشته است، توانسته است صدها شرکت تجاری در سالیان گذشته تاسیس کند که شرکت لنوو Lenovo از معروفترین آنهاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار