اتوبوس بی مسافر شهر؛
تابناک: به مناسبت هفته مبارزه با ایدز ،اتوبوس‌های اطلاع رسانی در سطح شهر اصفهان درحالی به حرکت درآمد که بسیاری از مردم از وجود چنین اتوبوسی که می‌توانند تنها با حضور در آن به راحتی تست HIV بدهند و از هویت اصلی این بیماری آگاه شوند، بی اطلاع بودند.
کد خبر: ۳۴۰۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 09 December 2016
تابناک اصفهان: عدم آگاهی مردم به اهمیت بیماری ایدز گاها ترس یا بی اعتنایی نسبت به این بیماری ایجاد کرده است که حتی زیر بار تست HIV که به مناسبت هفته مبارزه با ایدز در سطح شهر اصفهان فراهم شده بود، نروند.
 
به مناسبت هفته مبارزه با ایدز ،اتوبوس‌های اطلاع رسانی در سطح شهر اصفهان درحالی به حرکت درآمد که بسیاری از مردم از وجود چنین اتوبوسی که می‌توانند تنها با حضور در آن به راحتی تست HIV بدهند و از هویت اصلی این بیماری آگاه شوند، بی اطلاع بودند.
 
در این میان جوانانی را شاهد بودیم که با پخش بروشورهای اطلاع رسانی در خصوص این بیماری و تشویق آنها به تست HIV نسبت به این کلمه اظهار بی اطلاع و حالت بهت زدگی دست می‌داد طوری که هرگز کلمه HIV را نشنیده اند و این بی اطلاعی یعنی در معرض خطر بودن این افراد را در دام ایدز بیشتر می‌کند.
 
بیماری ایدز بیماری است که سالهاست بدون هیچ روش درمانی کامل از فرد به فرد دیگر منتقل و جامعه را در زمینه ایدز همه گیرتر کرده است.
 
بیماری ایدز که به راهی از راه خون منتقل می‌شود وبه دلیل علائمی پنهانی که سالهاست در فرد بیمار دارد باعث می‌شود که پس از ده سال و دیرتر شاید با ابتلا یک تا چندین نفر تازه متوجه بیماری ایدز در خود شوند زمانی که واقعا دیگر دیر شده است و عزیزترین کسان خود را مبتلا به آن کرده باشد.
 
وجود بیماریهای مثل ایدز که از راه خون وارد می‌شود نیز حتی باعث نشده که هشداری برای افرادی باشد که به راحتی اقدام به رفتارهای پرخطر نکنند.
 
ایدز حتی راه پیشگیری هم در مواقعی ندارد و آنچنان در غفلت فرد را مبتلا می‌کند که می‌تواند تنها همسر یا فرزند یک بیمار ایدزی باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار