مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی ملایر برای اجرای سیستم آبیاری قطره ای و بارانی در ملایر به ازای هر هکتار 6 میلیون و 500 هزار تومان به صورت بلاعوض به کشاورزان تسهیلات داده می‌شود.
کد خبر: ۳۴۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰ 12 May 2015
مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به فعالیت حدود ۱۵ واحد کشت گلخانه‌ای در شهرک گلخانه‌های این شهرستان گفت: ۴۵۰۰ هکتار از اراضی ملایر به آبیاری تحت فشار مجهز شدند.

به گزارش تسنیم؛ مصطفی باقرزاده با اشاره به تأثیر بسیار چشم‌گیر کشت گلخانه‌ای بر کاهش مصرف آب، اظهار داشت: در این نوع کشت به ازای هر متر مکعب به 5 لیتر آب در شبانه‌روز نیاز داریم که این میزان در کشت‌های دیگر بالاتر است.

وی با تأکید بر اینکه رواج این نوع کشت در شهرستان در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد، تصریح کرد: حمایت‌هایی چه از نظر تسهیلات مادی و چه آموزش این نوع کشت را در شهرستان مد نظر قرار داده‌ایم.

باقرزاده با بیان اینکه در ملایر تقریبا بیش از 30 واحد گلخانه‌ای وجود دارد که البته برخی از آنها به دلایلی نظیر عدم دانش کافی راکد هستند، افزود: در شهرک گلخانه‌های ملایر 14 تا 15 واحد فعال وجود دارد که همه آن‌ها توسط کارشناسان بخش کشاورزی اداره می‌شوند و به خوبی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه به صورت پراکنده نیز در روستاهای شهرستان 3 الی 4 واحد فعال در این زمینه وجود دارد، تصریح کرد: به صورت میانگین سالانه به ازای هر متر مربع حدود 20 کیلو محصول گلخانه‌ای در ملایر تولید می‌شود که بیشتر محصول تولید شده در شهرستان خیار درختی و گوجه فرنگی هستند.

مسئول امور آبیاری اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز با اشاره به مجهز شدن اراضی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار که از دیگر روش‌های صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی است، گفت: از ابتدای طرح تاکنون 4 هزار و 500 هکتار از زمین‌های ملایر به این سیتم مجهز شده‌اند.

رسول یوسفی با بیان اینکه سهمیه سال 93 جهاد کشاورزی ملایر در این طرح یک هزار و 260 هکتار بوده است، تصریح کرد: برای اجرای سیستم آبیاری قطره ای و بارانی در ملایر به ازای هر هکتار 6 میلیون و 500 هزار تومان به صورت بلاعوض به کشاورزان تسهیلات داده می‌شود.



منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار