به منظور کاهش فرآیند دادرسی؛
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری ایلام گفت:به منظور کاهش فرآیند دادرسی و دستیابی سریع و آسان مردم به حقوق شهروندی در مراجع قضایی، سامانه دفاتر الکترونیکی خدمات قضایی (سخا) راه اندازی می شود.
کد خبر: ۳۳۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ 06 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛جعفر تعمیرکاری اظهار کرد: در راستای بند 11 سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به منظور کاهش فرآیند دادرسی و دستیابی سریع و آسان مردم به حقوق شهروندی در مراجع قضایی، سامانه دفاتر الکترونیکی خدمات قضایی (سخا) راه اندازی می شود.
 
وی افزود: این سامانه با هدف کاهش مراجعه مردم به دستگاه قضایی، تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها و صرفه جویی در وقت، شفاف سازی فرآیند رسیدگی به پرونده ها، افزایش کارآمدی نظام قضایی با رعایت اصول دقت، صحت و سرعت و ارتقای سطح رضایت مندی مردم از قوه قضاییه اجرایی می شود.
 
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری ایلام یادآور شد: این طرح در 6 مرحله اجرا می شود که در شرایط کنونی امکان اجرای مرحله نخست آن که شامل خدمات آغازین همچون ارائه دادخواست، شکوائیه و اظهارنامه و گزارش ضابط قضایی است تا یک ماه آینده در مرکز استان ایلام راه اندازی خواهد شد.
 
تعمیرکاری ادامه داد: یک دفتر هم اکنون برای استقرار این مرکز در نظر گرفته شده و آمادگی داریم آن را تا سه مرکز نیز افزایش دهیم ضمن اینکه در سایر شهرستان‌ ها و حوزه‌های قضایی سطح استان مجوز راه‌اندازی این دفاتر داده ‌شده و تا سال آینده تمامی شهرستان های ایلام از وجود این خدمت بهره مند خواهند شد.
 
وی اضافه کرد: مرحله دوم ارائه خدمات شامل مراحل پشتیبانی همچون محاسبه هزینه دادرسی، پرداخت هزینه و بررسی صلاحیت دادگاه است، در مرحله سوم ارائه خدمات تکمیلی پرونده همچون ابلاغیه، گزارش کارشناسی، مکاتبات و درخواست‌ها بررسی می شود، ارائه خدمات پیگیری در دستگاه قضایی و بررسی دادخواست و اظهارنامه و شکایت‌نامه در مرحله چهارم است، در مرحله پنجم خدمات اطلاع‌ رسانی از فرایند و رویه قضایی، تشکیلات و صلاحیت قضایی، وکلا و کارشناسان قوانین و مقررات و ارائه مشاوره قضایی الکترونیکی است و در مرحله پایانی نیز خدمات استعلام در این دفاتر انجام می گیرد.
 
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری ایلام گفت: در چارچوب این برنامه عموم مردم بدون مراجعه به مراکز قضایی با ثبت درخواست خود در سامانه سخا می توانند پیگیر درخواست خود باشند./ف
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هوشنگ جعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
والسلام و احترام بدین وسیله تشکر و قدردانی خود را از برنامه بسیار خوبتان اعلام داشته آرزوی توفیق دارم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار