تابناک: امروز در دنیایی هستیم که رسانه های مختلف دیداری و شنیداری، مطبوعات و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی فعالیت گسترده ای دارند، لذا این سوال مطرح می شود که آیا با وجود حجم گسترده این رسانه ها و شبکه های مجازی باز هم وعظ و خطابه و منبر جایگاه خودش را دارد یا نه..
کد خبر: ۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵ 19 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از دفتر حوزه علمیه قم در اصفهان، در اولین نشست همفکری همفکری نخبگان تبلیغی و وعاظ استان اصفهان برخی از مبلغان نخبه و وعاظ برتر به بیان دیدگاه های خود در خصوص امر تبلیغ پرداختند و مواردی همچون مقابله با شبهات، استفاده از زبان محاوره و ادبی در منبر، هماهنگی مبلغین، حل معضلات اساسی اجتماعی، توجه به تقویت ایمان، تهذیب اخلاق و مسائل احکام، توجه همزمان به دانش و هنر تبلیغ، تشکیل مدرسه تخصصی تبلیغ، جذب جوانان، تاسیس جامعه وعاظ، معرفی وعاظ توانمند ناشناس به صدا و سیما، ایجاد اتاق فکر برای حل چالش ها، استمرار جلسه وعاظ، هماهنگی در منبر و... در اولویت مسایل جهت پرداختن به آن عنوان کردند.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در اولین نشست همفکری نخبگان تبلیغی و وعاظ استان اصفهان اظهار داشت: امروز در دنیایی هستیم که رسانه های مختلف دیداری و شنیداری، مطبوعات و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی فعالیت گسترده ای دارند، لذا این سوال مطرح می شود که آیا با وجود حجم گسترده این رسانه ها باز هم وعظ و خطابه و منبر جایگاه خودش را دارد یا نه.

وی افزود: یقیناً فضای وعظ و خطابه بسیار فضای مغتنمی است و منبر هنوز جایگاه خاص و پر اهمیت خودش را دارد، هرچند این به معنای عدم ورود مبلغان نخبه به عرصه های دیگر همچون رسانه ها و فضای مجازی نیست.

ارزانی خاطرنشان کرد: زمینه سازی برای تشکیل مجمع مبلغان نخبه استان اصفهان، بهره برداری از ظرفیت علمی و تجارب تبلیغی مبلغان در برنامه های آموزشی مبلغان تخصصی و عمومی، زمینه سازی برای ایجاد بانک اطلاعات فرهنگی تبلیغی و مرکز رصد رخدادهای فرهنگی کشور، بهره برداری از ظرفیت علمی و مهارتی مبلغان نخبه در تاسیس مدرسه عالی تبلیغ، زمینه سازی انتشار موسوعه یا فصلنامه تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و بهره برداری از نظرات و دست نوشته های مبلغان، استفاده از مبلغان نخبه در هدایت و راهبری تبلیغی گروه های تبلیغی جوان و پرشور، از دیگر اهداف این نشست بوده است.

حجت الاسلام ارزانی استفاده از ظرفیت مبلغان خواهر، ایجاد زمینه های نقش آفرینی تئوریک مبلغان نخبه در حوزه مسایل و معضلات فرهنگی نو پدید همچون بحران جمعیت، آفات شبکه های اجتماعی و ماهواره ای، رشد طلاق و... عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت بالای این نشست، بتوان راهکارهای ترویج اسلام، معنویت دینی و حل مشکلات جامعه را ارائه داد.

خوشبختانه با توجه به ظرفیت مناسب شبکه های اجتماعی در اختیار مبلغان گذاشته است، ای نافراد می توانند از این طریق اسلام و دین را تبلیغ کنند اما متأسفانه تاکنون شاهد این بودیم که فعالیت خاصی در رابطه با این گونه شبکه های اجتماعی صورت نگرفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار