معاون وزیر کشور گفت: اعتبارات اختصاص یافته به حوادث غیر مترقبه از کل بودجه کشور تنها ۵ درصد است.
کد خبر: ۳۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 11 May 2015
معاون وزیر کشور اعتبارات اختصاص یافته به حوادث غیر مترقبه از کل بودجه کشور را 5 درصد اعلام کرد و گفت: سهم پیشگیری از حوادث 3 درصد و مقابله با حوادث 2 درصد است. 

به گزارش فارس ، اسماعیل نجار، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از باغات گردوی صدمه ‌دیده این شهرستان به منظور بررسی و حل مشکل بازدید کرد. 

نجار با همراهی مسئولان استانی ازوضعیت خسارت وارده بر اثر سرما‌زدگی، از باغات گردوی روستاهای شهرستانه، نجف‌آباد، قلقل، حاجی‌آباد، منطقه سرابی بازدید کرد و مردم نیز مطالبات و دغدغه‌های خود را به او انتقال دادند.

 معاون وزیر کشور در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه هر روز در کشور به علت تغییر اقلیم شاهد حوادث گوناگون هستیم، خشکسالی، کم‌آبی و دیگر مسائل در این زمینه را نتیجه تغییر اقلیم دانست. 

وی با بیان اینکه قانونگذار برای مجموعه کشاورزی در برهه‌های مختلف تمهیداتی در نظر گرفته، به پیگیری استمهال وام کشاورزی و زیرمجموعه آن با توجه به بند «د» تبصره 11 قانون اشاره کرد و یادآور شد: به همین منظور در فرمانداری‌های کشور به منظور بررسی خسارت‌ها با توجه به وام گرفته شده ستاد تشکیل دادیم.

 نجار با اشاره به اینکه پرداخت سود حاصل از وام کشاورزی از ماده 10 و 12 مدیریت بحران تامین می‌شود، توسعه بیمه را به عنوان یکی دیگر از راهکارها در حوادث غیر مترقبه کشاورزی دانست و گفت: با جدیت به دنبال توسعه بیمه کشاورزی هستیم. 

وی با تاکید بر شناخت مردم از بیمه محصولات کشاورزی، خواستار پرداخت به‌ موقع بیمه و گسترش بیمه از سوی بیمه‌ گزاران شد. 

معاون وزیر کشور مشورت با سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت درراستای تعریف پروژه‌ها در مدیریت بحران برای پیش‌بینی و پیشگیری حوادث را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این خصوص عنوان کرد.

 وی در ادامه در پاسخ به وضعیت بودجه خشکسالی امسال، با اشاره به اینکه پنج درصد از کل اعتبارات کشور به حوادث غیر مترقبه اختصاص یافته، سهم پیشگیری از حوادث را سه درصد و مقابله با حوادث را دو درصد اعلام کرد. 

وی با اشاره به اینکه نزدیک 520 شهر با تنش آب مواجه است، گفت: در حال حاضر ضمن درگیری 13 مرکز استان با تنش‌آبی، آبرسانی به 7 هزار روستا نیز با تانکر صورت می‌گیرد. 

نجار، حداقل اعتبار درخواستی وزارت نیرو از محل اعتبار حوادث غیر مترقبه برای حل مشکل تنش آبی امسال را 16 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این در حالی است که از پنج درصد اعتبارات حوادث غیر مترقبه، در صورت تحقق، 5 تا 6 هزار میلیارد تومان سهم مدیریت بحران است. 

وی در این راستا به بررسی درخواست‌های وزارت نیرو با حضور یک هیئت کارشناسی اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با یک‌هزار و 500 میلیارد تومان مشکلات را کاهش دهیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار