همزمان با فرا رسیدن 28 صفر سالروز رحلت حضرت محمد مصطفی (ص) و همچنین سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) استان ایلام غرق در عزا و ماتم است.
کد خبر: ۳۳۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 28 November 2016
سلام بر تو ای فرستاده خوبی ها، ای مهربان ترین فرشته خاک، تو از ملکوت آسمان به زمین فرا خوانده شدی تا انسان را با معنای واقعی اش آشنا کنی؛ تو، آفتاب روشن حقیقت بودی در شام تیره زندگی، از مشرق دلها برآمدی و اکنون، آسمان تب دار غروب جانگداز توست.
 
به گزارش تابناک ایلام، نصب پارچه ها و بیرق های سیاه عزاداری بر در و دیوار شهر، پخش مرثیه و نوحه خوانی از بلندگوهای مساجد، برپایی محافل عزاداری و سینه زنی در تکیه ها و اماکن متبرکه و امامزادگان از جمله آیین های سوگواری در مناطق مختلف استان ایلام است.
 
به همین مناسبت آیین سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) با حضور جمع زیادی از اقشار مختلف مردم شب گذشته در مسجد حضرت زینب(س) ایلام برگزار شد.
آیین ویژه قرائت زیارت حضرت پیامبر از راه دور نیز قرار است عصر امروز دوشنبه در مسجد مقدس صاحب الزمان(ع) شهر ایلام برگزار شود.
 
حضور مردم عزادار و ولایی ایلام همزمان با دیگر نقاط کشور در محافل عزاداری رحلت پیامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبی(ع) رنگ و بوی خاصی به این آیین ها بخشیده است.
 
به گزارش تابناک ایلام، ارادتمندان و دوستداران اهل بیت (ع) با برپایی آیین های روضه خوانی و عزاداری در سوگ حضرت محمد (ص) و شهادت غریبانه امام حسن مجتبی (ع) سوگواری کرده و اشک ماتم می ریزند.
 
این آیین ها و محافل سوگواری و عزاداری همچنین در سایر شهرستان های استان از جمله بدره، آبدانان، دره شهر، دهلران، مهران، ملکشاهی، ایوان، سیروان و چرداول نیز با حضور گسترده مردم امروز برگزار می شود./ف
برچسب ها: رحلت ، تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار