فرماندار بدره؛
فرمانداربدره گفت:خدمات رسانی به زائرین اربعین درشهرستان بدره نسبت به سال گذشته بارشد8برابری همراه بود.
کد خبر: ۳۳۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱ 26 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛فرماندار بدره درخصوص خدمات رسانی به زائران اربعین در این شهرستان گفت: با تشکیل به موقع ستاد اربعین و 6 کمیته تخصصی با ایجاد و جانمایی چهار موکب ارائه بهترین خدمات به زائران در اولویت قرار گرفت.
 
سیروس مرادحاصلی اظهار کرد: این موکب ها در بخش هندمینی و مرکزی ایجاد و به خدمات رسانی به زائران اریعین که از مسیرهای ارتباطی این شهرستان به سمت مرز مهران تردد کردند، مشغول شدند.
 
به گفته وی، مهمانسراهای ادارات، نمازخانه ها، مساجد و حسینیه های بدره و مراکز بخش های هندمینی و مرکزی نیز برای اسکان اضطراری زائران آماده و پیش بینی لازم برای خدمت رسانی کامل انجام گرفت.
 
مرادحاصلی افزود: با بهره گیری از یک دستگاه اتوبوس آمبولانس مجهز به تجهیزات و کادر پزشکی و چهار دستگاه آمبولانس به همراه پرسنل شبکه بهداشت و مرکز امداد جاده ای هلال احمر مستقر در شهرک ولیعصر خدمات درمانی، بهداشتی و امدادی نیز در محدوده شهرستان به زائران ارائه شد.
 
وی از نظارت بر فعالیت موکب ها و تهیه و توزیع غذا و نذورات، نظافت سرویس های بهداشتی بین راهی و پمپ بنزین ها، پایش و کنترل بیماری های واگیر و خطرناک، توزیع ماسک و دستکش و سایر اقلام مورد نیاز به زائرین و حضور به موقع در هنگام تصادفات جاده ای و امداد رسانی به مصدومان در این مدت خبر داد.
 
امام جمعه بدره و رئیس کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین شهرستان نیز در خصوص عملکرد این کمیته اظهار کرد: با بهره مندی از کمک 20 نفر از محبان اهل بیت (ع) به صورت سه شیفت در شبانه روز خدمت رسانی به زائران اباعبداله الحسین (ع) در موکب ها ارائه شد.
 
حجت الاسلام روح اله زمانی موسوی گفت: این خدمات شامل تهیه و توزیع صبحانه، نهار، شام، میان وعده های سالم و بهداشتی، تجهیز سرویس های بهداشتی بین راهی، نمازخانه، توزیع بسته های فرهنگی، نقشه ها و بروشورهای اطلاع رسانی به زائرین پیاده روی اربعین بود.
 
رئیس شورای هیات های مذهبی شهرستان بدره نیز با اشاره به نقش پررنگ نوجوانان و جوانان در موکب ها گفت: کمیته فرهنگی اربعین با حضور جوانان و نوجوانان مشتاق میزبان زائرین پیاده روی اربعین بود.
 
میثم کهزادی یادآور شد: خدماتی شامل توزیع نقشه راه کربلا و نجف، توزیع ادعیه وارده اربعین حسینی بخصوص زیارت اربعین و عاشورا به صورت کتابچه و بروشور، توزیع چفیه و سربندهای مناسبتی میان زائرین انجام شد تا با بهره گیری معنوی و ارتقای سطح فرهنگ دینی که از کارکرد های مهم پیاده روی اربعین است، دست یافته باشیم.
 
شهرستان بدره در 87 کیلومتری ایلام قرار دارد و دارای 2 بخش مرکزی و هندمینی است، در ایام منتهی به اربعین حسینی شمار زیادی از زائرین شهرهای جنوب و مرکزی کشورمان از طریق راه ارتباطی پلدختر - دره شهر - بدره - ایلام به مرز مهران عزیمت کرده و پس از حضور در آیین های اربعینی از این طریق به شهرهای خود بازگشتند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار