رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات اجرای ۱۰ هزار و ۷۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مطالعه شده و ۵۷۰۰ هکتار نیز در حین مطالعه است که گامی موثر در بهینه‌سازی مصرف آب به شمار می‌رود.
کد خبر: ۳۳۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 26 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی‌اکبر متقی‌فرد صبح امروز در جلسه ستاد آبیاری تحت فشار که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد اظهار داشت: طرح‌های مصوب سفر ریاست جمهوری در آبیاری تحت فشار را براساس برنامه‌ریزی انجام شده آغاز و تاکنون نیز بیش از 4 هزار هکتار از عملیات اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی به اتمام رسیده و یا در دست اجرا است.

وی بیان کرد: عملیات اجرای  10 هزار و 790 هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مطالعه شده و 5700 هکتار نیز در حین مطالعه است که گامی موثر در بهینه‌سازی مصرف آب به شمار می‌رود.

متقی‌فرد تصریح کرد: شیوه‌نامه اجرایی آبیاری تحت فشار تنظیم شده و پیمانکاران و مجریان طرح آبیاری تحت فشار باید بر اساس شیوه‌نامه اجرایی طرح را اجرا کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین به مصوبه هیئت دولت در داربستی کردن باغات انگور اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های داربستی در شهرستان تاکستان، بوئین زهرا و قزوین اجرا شده که باید به نسبت سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان‌ها اقدام به اجرای این طرح کرد.

وی تاکید کرد: شرایط و بستر مناسب را باید برای اجرای طرح‌های مصوبه سفر هیئت دولت به استان مهیا کرد تا با اجرای این طرح‌ها شاهد رشد و توسعه بیشتر بخش کشاورزی استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: یکی از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی اجرای  سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی و باغات است.

وی افزود: اجرای این طرح‌ها با هماهنگی و همکاری کلیه دستگاه‌ها و همچنین بهره برداران امکان پذیر خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار