درراستای مصوبه سفر هیئت دولت به استان قزوین؛
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای مصوبه سفر هیئت دولت به استان ؛ بیش از ۴ هزار هکتار عملیات اجرایی سیستمهای نوین آبیاری در اراضی کشاورزی اتمام و در دست اجرا است.
کد خبر: ۳۳۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 26 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، علی اکبر متقی فرد صبح شنبه در جلسه ستاد آبیاری تحت فشار که با حضور معاونین و مدیران برگزار شد اظهار کرد: طرح های مصوب سفر ریاست جمهوری در آبیاری تحت فشار را بر اساس برنامه ریزی انجام شده آغاز و تاکنون نیز بیش از ۴هزار هکتار از عملیات اجرای سیستمهای نوین آبیاری در اراضی کشاورزی به اتمام یا در دست اجرا است.

وی افزود: عملیات اجرای  ۱۰ هزار و۷۹۰ هکتار  از اراضی کشاورزی استان به سیستم های نوین آبیاری  مطالعه شده و ۵۷۰۰ هکتار نیز در حین مطالعه است.

متقی فرد تصریح کرد : شیوه نامه اجرایی آبیاری تحت فشار تنظیم شده و پیمانکاران ومجریان طرح آبیاری تحت فشار باید بر اساس شیوه نامه اجرایی طرح را اجرا کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین  در ادامه به مصوبه هیات دولت در داربستی کردن باغات انگور اشاره کرد و گفت : اجرای طرح های داربستی عمدتا در شهرستان تاکستان، بوئین زهرا و قزوین اجرا شده که بایستی به نسبت  سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستانها اقدام به اجرای این طرح کرد.

وی تاکید کرد: شرایط و بستر مناسب را باید برای اجرای طرح های مصوبه سفر هیات دولت به استان مهیا کرد تا با اجرای این طرح ها شاهد رشد و توسعه بیشتر بخش کشاورزی استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان داشت : یکی از اولویت های وزارت جهادکشاورزی اجرای  سیستم های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی و باغات است.

وی تاکید کرد : اجرای این طرح ها با هماهنگی و همکاری کلیه دستگاهها و همچنین بهره برداران امکان پذیر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار