کد خبر: ۳۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 10 May 2015
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خواستار پیگیری و تهیه زمین برای مرکز اسناد و کتابخانه ملی در استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا یونسی صبح یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات مرکز اسناد ملی استان مازندران، از مازندران به عنوان یکی از پایگاههای اسلام علوی در ایران یاد کرد و گفت: باید برای تهیه زمین مناسب برای مرکز اسناد استان برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه انسان همواره به دنبال هوشیار شدن و دانایی است، بیان کرد: جهان به مسئله اسناد و تاریخ به عنوان یک ارزش توجه می کند و باید به این حوزه توجه اساسی داشت.

معاون سیاسی امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران، پرداختن به امور فرهنگی امری ارزشمند دانست و گفت: مردم مازندران از تاریخ بسیار باشکوهی بهره مند هستند که باید آن را به درستی منتقل کرد.

یونسی، اسناد تاریخی را شناسنامه فرهنگی هر جامعه برشمرد و گفت: راه اندازی مرکز اسناد و کتابخانه در مازندران از برکات دولت کنونی بوده است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت برای استقرار مرکز اسناد و کتابخانه در مازندران، گفت: باید براساس مقدورات و امکانات کار کنیم و تلاش مجموعه استان بر افزایش اقدامات فرهنگی است.

یونسی بر نهضت جمع آوری اسناد مربوط به تاریخ و فرهنگ مازندران تاکید کرد و گفت: امیدواریم شهرداری ساری نیز بتواند زمین مناسبی برای ساخت مرکز اسناد تهیه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار