مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: متاسفانه بالغ‌ بر 700 هکتار از مزارع زعفران استان بر اثر یخبندان خسارت وارد دیده که این میزان 10 تا 30 درصد از این محصول استراتژیک استان را در بر می‌گیرد.
کد خبر: ۳۳۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 24 November 2016
سید ابوالحسن میرجلیلی، اظهار داشت: هر ساله مدیریت بحران استان و دستگاه‌های مربوطه نقاط حادثه‌خیز را مورد بازدید قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مهم‌ترین عوامل کاهش خسارت در حوادث است، تصریح کرد: با آغاز فصل سرما و یخبندان در استان هشدارها و اطلاعات لازم به دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌های سطح استان داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در سال گذشته میزان خسارت‌های مالی ناشی از حوادث طبیعی استان در بازه زمانی مهرماه سال گذشته تا مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 38 درصد کاهش یافته است.

میرجلیلی با اشاره به اینکه اکثر تلفات انسانی در سیلاب‌هایی که در استان وجود داشته بر اثر بی‌احتیاطی بوده است، افزود: با اطلاع‌رسانی‌هایی که از طریق کانال‌های مختلف در استان انجام شده خوشبختانه طی دو سال گذشته تلفات جانی بر اثر سیلاب به صفر رسیده است.

وی گفت: با آغاز فصل سرما و یخبندان‌هایی که طی هفته گذشته در استان وجود داشته خسارت به مزارع به ویژه مزارع زعفران استان وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: متاسفانه بالغ‌ بر 700 هکتار از مزارع زعفران استان بر اثر یخبندان خسارت وارد شده که این میزان 10 تا 30 درصد از این محصول استراتژیک استان را در بر می‌گیرد.

میرجلیلی با بیان اینکه خوشبختانه کشاورزان استان به موقع محصولات باغی را برداشت کرده‌اند و در این راستا خسارتی وارد نشده است، تصریح کرد: همچنین برخی از محصولات جالیزی کشاورزان استان نیز خسارت وارد شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 44 دستگاه اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان جنوبی هستند و تمامی این دستگاه‌ها در حال آماده باش برای مواقع بحران هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه از مهرماه سال جاری که سال زراعی جدید آغاز شده تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 99 درصد کاهش بارندگی در استان وجود داشته است، اضافه کرد: متاسفانه این امر نشان از حادتر شدن خشکسالی‌های استان بوده و خشکسالی 18 ساله سبب از بین رفتن پوشش گیاهی، کاهش نفوذپذیری خاک و کاهش پوشش گیاهی در نقاط کوهپایه‌ای و کوهستانی استان شده است.

میرجلیلی ادامه داد: این عوامل سبب شده تا با اندک بارندگی روان‌ آب جاری شود و شاهد وقوع سیلاب باشیم بنابراین از مردم خواسته می‌شود تا به هشدارهای اعلام شده از سوی دستگاه‌های متولی توجه کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار