جلال میرزایی
نماینده مردم ایلام،ایوان،شیروان،چرداول، مهران وملکشاهی در مجلس با اشاره به اینکه لغو ویزا زائران بین کشورمان با عراق می‌تواند کمک شایانی در تردد آسان‌تر افراد در ایام اربعین کند، گفت: ناامنی کشور عراق می‌تواند برای جمعیت زائران پشت مرز مهران تهدید باشد.
کد خبر: ۳۳۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 23 November 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛جلال میرزایی  با اشاره به اینکه طی چند روزگذشته مرز مهران میزبان جمعیت میلیونی زائران اربعین حسینی بوده است، گفت: باید اذعان کرد که تجربه بدست آمده از سال‌های گذشته موجب شد تا شرایط مناسب‌تری برای پذیرایی و میزبانی از زائران اربعین در مرز مهران فراهم شود.
 
نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران وملکشاهی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته و آماده سازی شرایط، مجددا شاهد ازدحام جمعیت در مرز مهران هستیم، اظهار کرد: هم اکنون با توجه به تردد چندین هزار نفری زائران سعی شده با افزایش گیت‌های کنترل ویزا، زائران در خروج و ورود راحت‌تر از مرز عبور کنند ولی بازهم با ترافیک افراد مواجه هستم.

وی ضمن تاکید بر اینکه لغو ویزا زائران بین کشورمان با کشور عراق می‌تواند کمک شایانی در تردد آسان‌تر افراد در ایام اربعین کند، ادامه داد: با توجه به حضور بیش از 2 میلیون زائر ایرانی در عراق، باید اذعان کرد که لغو ویزا می‌تواند هزینه‌های مسافران را کاهش دهد زیرا هم اکنون برای هر نفر یکصد و 50 هزار تومان بابت ویزا هزینه دریافت می‌شود و از طرفی دیگر عبور و مرور را تسهیل می‌کند.
 
میرزایی با اشاره به اینکه هم اکنون به دلیل ازدحام جمعیت، زائران زیادی در پشت مرز قرار دارند و با توجه به وجود ناامنی در کشور عراق، جان زائران نیز در معرض تهدید قرار دارد، تصریح کرد: بنابراین تردد آسان‌تر زائران به دلیل لغو ویزا می‌تواند به حفظ جان مسافران نیز کمک کند ولی نباید فراموش کرد که کنترل‌های امنیتی در این خصوص باید به طور همه جانبه انجام شود تا شاهد ورود و خروج افراد خاص که مسئله امنیتی دارند نباشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که لغو روادید ارتباط بین دو کشور را افزایش می‌دهد و تحقق این مهم به مناسبت مراسم اربعین می‌تواند دلیل خوبی باشد
./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار