عضو شورای شهر قم با اشاره به اینکه پیمانکار قول اتمام پروژه تا آخر آذرماه را داده بود اما در تلاش برای تحویل عرشه پل است، گفت: باید کارفرمای پروژه سه سطحه15خرداد نسبت به مردم متعهد باشد.
کد خبر: ۳۳۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 21 November 2016
به گزارش تابناک قم، نعمت الله عواطف رستمی با اشاره به پروژه پل سه سطحه 15خرداد، اظهار داشت: پیمانکار این پروژه ارتش می باشد که بدعهدی کرده است و در زمانی که قرار بود این پروژه را تحویل دهد آن را تمام نکرده است.

وی ادامه داد: قرار داد بسته شده فیکس و صد درصد تهاتری  می باشد یعنی برای اجرای این پروژه پولی پرداخت نشده و در عوض زمین و ملک داده شده است.

عضو شورای شهر قم با اشاره کاهش قدرت مالی پیمانکار دلیل کندی اجرای پروژه می باشد، گفت: از زمان افتتاح پروژه بسیار گذشته است که بدعهدی پیمانکار دلیل اصلی این مسئله می باشد چون شهرداری نسبت به تعهد خود هیچ کم و کسری نداشته است و به صحن علنی شورا گزارشی از سوی پیمانکار نشده است که شهرداری فلان تعهد خود را انجام نداده است.

وی اضافه کرد: برخی عملیات زیر ساختی مانند آب، گاز و... خلل کوتاه مدتی در پروژه داشت اما در کلیات پروژه تاثیری نداشت است که به دلیل همین بدعهدی و بد قولی پیمانکار شهرداری از یکسال قبل به سمت فسخ قرارداد پیش رفت.

عواطف رستمی در ادامه افزود: به دلیل نوع قرارداد و از نظر حقوقی فسخ قرارداد به نفع مردم و شهرداری قم نبود و اگر این اتفاق می افتاد باید ضرر بسیاری را می دادیم که شهردار در صحن علنی شورا این‌گونه گزارش دادندکه فسخ قرارداد به صلاح شهر نیست.

وی با اشاره به اینکه شهرداری بخشی از پروژه را انجام می دهد، گفت: به دلیل کندی پروژه شهرداری 25درصد از کل آن را به سازمان توسعه و عمران شهرداری واگذار کرد و در حال حاضر هم مشغول هستند.

عضو شورای شهر خاطر نشان شد: تغییر مسئول مستقیم یا مدیر عامل پروژه به دلیل کسالت یکی دیگر از مسائل کندی پروژه می باشد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه های بد ما می باشد، بیان داشت: مسئول پروژه قول داده بود تا  آخر آذر ماه پروژه را تمام کند ولی در حال حاضر به نظر می رسد که قصد دارد عرشه پل را تحویل دهد و زیر گذر و نقطه صفر پل همچنان باقی بماند.

عواطف رستمی با اشاره به اینکه عرشه پل امام علی(ع) تا مدتی دیگر افتتاح می شود، عنوان داشت: این کار فرما باید نسبت به مردم متعهد باشد به گونه ای که حتی املاک شخصی خود را برای اتمام این پروژه بفروشد.

وی در خاتمه خاطر نشان شد: پایان این پروژه تا پایان سال جزو دغدغه های اصلی و مهم شورای شهر و شهرداری می باشد و در حال پیگیری کار هستیم تا کار پیش برود و تنها گیر اصلی پروژه مسائل مالی است.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار